درخواست آموزش و پرورش برای اخذ 25 هزار ردیف استخدامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

درخواست آموزش و پرورش برای اخذ 25 هزار ردیف استخدامی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه درخواست 25 هزار ردیف استخدامی دارد، گفت: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش تا 3 سال آینده تند است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی امروز- سه شنبه- در نشست اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان این مطلب افزود: برای جبران کمبود نیرو در این وزارتخانه برنامه جامعی را به همراه سازمان امور استخدامی آغاز کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید نیروی انسانی مورد نیاز، خروجی، کمبودها و مجاری جذب آنها تا 4 سال دیگر مشخص شود، تا هر سال در آستانه مهرماه غافلگیر نشویم؛ لذا بحران کمبود نیرو به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

**آموزش و پرورش درخواست 25هزار ردیف استخدامی دارد
بطحایی با اشاره به درخواست 25هزار ردیف استخدامی از سازمان استخدامی اظهار داشت: اگر چه ردیف استخدامی که به وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری داده شده است، 15هزار نفر است اما امیدواریم سازمان استخدامی با درخواست افزایش این ردیف موافقت کند.

**شیب تند خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا 3 سال آینده
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا 3 سال آینده نسبتا تند است لذا مسئولان باید در این چند سال توجه ویژه‌تری به این وزارتخانه داشته باشند و ردیف استخدامی آن را افزایش دهند، البته این مسئله باید در برنامه جامعی که در فوق به آن اشاره کردم مدنظر قرار گیرد.
بطحایی اظهارکرد: در صورت تدوین این برنامه جامع، چشم‌انداز ورود و خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش تا حداقل 10 الی 15 سال آینده مشخص خواهد شد و دیگر نگرانی از این باب نخواهیم داد.

**جذب نیروی انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دیگر محل مناقشه نیست
جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در این نشست با بیان اینکه جذب نیروی انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دیگر محل مناقشه نیست، عنوان داشت: درخصوص نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از دو منظر با آقای بطحائی بحث دارم؛ ابتدا اینکه رسیدن به تفاهم درخصوص آمار و اطلاعات مرتبط و مسئله دوم اصلاح روش‌های اداره و مدیریت آموزش و پرورش است.

**67 درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند
به گزارش خانه ملت، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرد: بهتر است استخدام‌ها منطقه‌ای باشند نه کشوری تا نیروهای موجود ساماندهی شوند.
انصاری بیان کرد: نسبت نیروی پشتیبانی مدرسه به نیروی صف مدرسه 33 به 67 است در حالی که استاندارد آن باید 25 به 75 باشد، در واقع فقط 67 درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند که این به معنای عدم کارآمدی نیروها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار