درخواست جذب ۴ هزار نیروی تربیتی از ظرفیت‌های باقی‌مانده آزمون استخدامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

درخواست جذب ۴ هزار نیروی تربیتی از ظرفیت‌های باقی‌مانده آزمون استخدامی

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش و پرورش از درخواست جذب چهار هزار نیروی پرورشی براساس ظرفیت‌های موجود آزمون استخدامی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکل کمبود مشاوره در مدارس و نقش آن در فرایندهای پرورشی و تربیتی دانش آموزان به شدت مشکل آفرین شده است و بسیاری از فعالیت‌های غیرآموزشی دانش آموزان بدون نیروی انسانی متخصص موجود پیش می رود و این در حالی است که همواره بر سیطره آموزش بر پرورش انتقاداتی وجود دارد.

علاوه بر این موضوع معاونان پرورشی و مسئولان پرورشی آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر از کمبود این نیروها انتقاد داشتند و بر جذب نیروی متخصص و بکارگیری روش‌هایی جایگزین همچون بکارگیری نیروی همیار مشاور تاکید داشتند که در طرح همیار مشاور از ظرفیت دانش آموزی برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی استفاده می شود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ تمهیدات لازم برای تامین نیروی مشاوره اظهار کرد: تقا‌ضای جذب نیروی انسانی جدید برای جبران این خلا در مدارس را داریم.

وی ادامه داد: نیروی مشاوره از طریق استخدام تامین می‌شود بر همین اساس ‌این تقاضا را به وزیر آموزش و پرورش رساندیم و وی با آن موافقت کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش گفت: بر اساس موافقت وزیر آموزش پرورش ظرفیت‌های باقی مانده از آزمون استخدامی شهریور امسال که حدود چهار هزار نفر است برای تامین نیروی انسانی در حوزه مشاوره و مربی پرورشی به کار گرفته شود.

کاظمی با اشاره به اینکه نامه این درخواست به سازمان امور اداری و استخدامی نوشته شده است، اظهار کرد: در انتظار پاسخ سازمان هستیم تا در صورت موافقت فرایند اجرا را طی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار