درخواست ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری برای اصلاح روند برگزاری آزمون EPT

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

درخواست ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری برای اصلاح روند برگزاری آزمون EPT

3000 دکتری دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به سرپرست دانشگاه آزاد، خواستار اصلاح بخشنامه سال ۹۵ این دانشگاه درباره حداقل نمره در آزمون EPT شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به سرپرست دانشگاه آزاد، خواستار اصلاح بخشنامه سال ۹۵ این دانشگاه درباره حداقل نمره در آزمون EPT شدند.

در این نامه خطاب به نوریان آمده است:

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، برخلاف رویه سالهای قبل، اخیرا مستند به بخشنامه شماره ۳۰/۳۴۳۲۵ مورخ ۹۵/۵/۲۰ می بایست جهت شرکت در آزمون جامع حداقل نمره ۴۰۰ از آزمون EPT و برای دفاع از رساله حداقل نمره ۵۰۰ را کسب کنند. این روند موجب شده است تا تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت درکلاس های زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات موفق به کسب میانگین نمره مشروط و قطعی زبان نشوند و از شرکت در آزمون جامع و دفاع از رساله باز مانند.

در هر آزمون بیش از ۱۰,۰۰۰ نفر در سراسر کشور شرکت می نمایند. اما صرفا ۱۰% موفق به کسب نمره قطعی (۵۰۰) شده و این وضعیت هزینه های معنوی و مادی سنگینی را برای دانشجویان رقم زده، به نحوی که مطابق یک آمار حداقلی از جمعیت معترضین که در قالب کمپین اصلاح آزمونEPT جلوه گر شده قریب به ۳۰۰۰ دانشجو که غالباً متاهل و شاغل بوده و با خانواده قریب به ۵۰۰۰ نفر را شامل می گردند به لحاظ تبعات روحی درگیر این مسأله شده اند. زیرا هر یک از دانشجویان بطور متوسط از ۵ تا ۱۸ نوبت در این آزمون شرکت نموده اند و از کسب نمره و اتمام دوره باز مانده اند.

همچنین هزینه های مادی آن شامل پرداخت شهریه سنوات، منضم به هزینه های آزمون ماهانه (۷۰,۰۰۰ تومان)، با بیش از ۱۰,۰۰۰ شرکت کننده، شائبه سوء استفاده مالی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان با سهمیه عادی را در اذهان عمومی تداعی نموده است. این مسأله زمانی بیشتر قوت می یابد که طبق بخشنامه صدرالذکر دانشگاه آزاد اسلامی صرفا آزمون EPT را با نمره ۵۰۰ برای دفاع پذیرش می‌نماید و سایر آزمون‌های استاندارد مورد قبول دانشگاه‌های دولتی نظیر MSRT با میانگین بالاتری مورد پذیرش است. مضاف به این که اخیرا نیز طی بخشنامه ای نمره قطعی و مشروط ایثارگران که در گذشته به ترتیب ۳۵۰ و ۴۰۰ بوده تقلیل یافته است، اما دانشجویان با سهمیه عادی که تعدادشان به مراتب بیشتر است، مشمول این تقلیل نسبی نمی گردند. لذا تصدیق می فرمایید که این وضعیت به لحاظ بار روانی، شایسته نام دانشگاه که مزین به عبارت (اسلامی) است نمی باشد.

بنابراین دانشجویان دکتری اعتراض خود به این مصوبه را در قالب کمپین معترضین (قریب به ۳۰۰۰ عضو) در فضای مجازی شکل داده اند و به جهت عدم توجه مسئولین مورد مذاکره، درصدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان مرکزی دانشگاه مصاحبه با رسانه های خبری و صدا و سیما به منظور رفع تالمات مادی و معنوی از طریق گره گشایی موضوع توسط مقامات عالی نظام اسلامی بوده اند لیکن جهت حفظ شأن دانشگاه آزاد اسلامی در اذهان عمومی با احترام به نظراساتید تاکنون انجام نشده و موضوع به استحضار حضرتعالی بعنوان تصمیم گیر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است.

بنا به مراتب فوق از آنجایی که وضعیت بوجود آمده صرفاً منتسب به دانشجویان نمی باشد و متاثر از وسعت جذب دوره دکتری آن دانشگاه بوده و نظر به اینکه رعایت استاندارد گذراندن واحدهای تخصصی مورد تاکید اساتید آن دانشگاه محترم است .جهت حفظ حقوق مادی و معنوی دانشجویان که با تحمل هزینه های متعدد وارد دوره شده اند ونیز برخورد بدون تبعیض با دانشجویان خواهشمند است مقرر فرمایید تا موارد ذیل با صلاحدید آن مقام محترم به اطلاع واحدهای دانشگاهی رسانده شود:

۱- شرکت در آزمون جامع منوط به ارائه گواهیEPT نباشد.

۲- دانشجویان سهمیه عادی با ارائه گواهی نمره ۴۰۰ امکان دفاع از رساله را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار