درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری اهواز افتتاح شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری اهواز افتتاح شد

درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری اهواز با هدف ارایه خدمات درمانی به کارکنان و پرسنل شهرداری اهواز و عموم شهروندان، امروز (چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه) افتتاح شد.

به گزارش  ایسنا سید خلف موسوی، شهردار اهواز، در حاشیه افتتاح درمانگاه شبانه روزی شهرداری اهواز که امروز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانواده بزرگ شهرداری اهواز با در نظر گرفتن تمام کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری حدود 4300 نفر عضو دارد. این جمعیت بسیار زیاد مستلزم این بود که با اقداماتی بتوانیم سلامت و بهداشت آنها را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: درمانگاه فعلی با تجهیز و نوسازی و بهسازی درمانگاه قبلی و به صورت شبانه‌روزی و با تجهیزات پیشرفته و با متخصصان مختلف راه‌اندازی شده است. این درمانگاه دارای کلینیک‌های گوش و حلق و بینی، چشم‌پزشکی، اطفال، ارتوپدی، داخلی، دندان‌پزشکی و اورژانس است و با توجه به این‌که در مرکز یکی از بازارهای اصلی اهواز قرار دارد، می‌تواند علاوه بر پرسنل شهرداری به سایر شهروندان نیز خدمات دهد.

شهردار اهواز عنوان کرد: عملیات بازسازی ساختمان کلینیک تخصصی شهرداری اهواز در امانیه نیز تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد، این کلینیک تخصصی نیز تجهیز خواهد شد تا بتوانیم خدمات بیشتری را به پرسنل شهرداری اهواز ارایه دهیم.

وی در خصوص تمهیدات شهرداری برای تامین پارکینگ خودروهای مراجعه‌کنندگان به درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری اهواز در هسته مرکزی شهر نیز بیان کرد: پارکینگ بزرگ طالقانی در همین حوالی در حال احداث و تکمیل است و از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های موجود در مرکز شهر اهواز خواهد بود. همچنین مراجعه‌کنندگان به این مرکز می‌توانند از پارکینگ فروشگاه رفاه استفاده کنند و برای پرسنل این درمانگاه نیز پارکینگ اختصاصی وجود دارد.

همچنین کوروش سبزعلی، مشاور شهردار اهواز و مدیر پشتیبانی شهرداری اهواز، در حاشیه افتتاح این درمانگاه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درمانگاه قبلی شهرداری اهواز تنها دارای پزشک عمومی و تعدادی نیروی تزریقاتی بود که به صورت محدود و پاره‌وقت به کارکنان و پرسنل شهرداری خدمات ارایه می کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت بخش بهداشت و درمان و سلامت پرسنل، درمانگاه قبلی نوسازی و بهسازی و تجهیز شد و پزشکان عمومی و متخصصان در حوزه‌های مختلف در درمانگاه جدید به‌کارگیری شدند.

مشاور شهردار اهواز عنوان کرد: به علت محدودیت در مجوزها، در درمانگاه شبانه‌روزی شهرداری اهواز قادر به استفاده ز برخی متخصصان نیستیم که یکی از ضعف‌های این درمانگاه به شمار می‌رود و در حال حاضر مکاتباتی با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام داده‌ایم تا این تخصص‌ها نیز در درمانگاه شهرداری اهواز فعال شوند.

سبزعلی گفت: همچنین یک درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه عکس‌برداری، رادیولوژی و سونوگرافی برای پرسنل و کارکنان شهرداری در حال راه‌اندازی است و همچنین در بخش کاشت مو نیز برنامه‌هایی داریم.

وی بیان کرد: شهرداری کلانشهر تهران با حدود 21 منطقه دارای 18 درمانگاه است و امید است که شهرداری اهواز نیز بتواند به این مهم در مناطق شهری دست یابد.

به گزارش ایسنا، این درمانگاه که با تجهیز و نوسازی و بهسازی درمانگاه قبلی شهرداری اهواز در همین محل با اعتبار حدود 420 میلیون تومان با زیربنای حدود 600 متر مربع به افتتاح رسیده است و خدمات درمانی در بخش دندان‌پزشکی، زنان، اطفال، چشم‌پزشکی و عمومی را به کارکنان و پرسنل شهرداری ارایه خواهد داد.

اخبار استان اخبار