دریافت وام دانشجویی نیازی به گواهی کسر از حقوق ضامنین ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برای دریافت وام دانشجویی در نیم‌سال تحصیلی جاری، اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین الزامی نیست.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه ثبت‌نام وام دانشجویی آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: دانشجویان ورودی جدید نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ و دانشجویان ورودی سال‌های قبل که برای اولین بار تقاضای وام دارند با ارائه سند تعهد جدید امکان ثبت‌نام دارند.

وی با بیان اینکه فقط دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف GSB ارسال شده، می‌توانند نسبت به تقاضای وام‌های دانشجویی اقدام کنند، گفت: دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۹ و ما قبل در تمامی مقاطع تحصیلی که از وام‌های دانشجویی صندوق استفاده کرده و سند تعهد ارائه کرده‌اند، در صورت پر نبودن سقف ضمانت وام‌های دریافتی تاکنون، نیازی به ارائه سند تعهدنامه دانشجویی جدید در این نیمسال ندارند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی جدید نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ و دانشجویان ورودی سال‌های قبل که برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند، فقط با ارائه سند تعهد جدید امکان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی را دارند.

به گفته گنجی، برای مساعدت با دانشجویان اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نیست.

* افزایش ۱۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد

وی همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد، گفت: وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کنند و این وام را در اختیار دانشجویان قراردهند. این وام می‌تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره میزان وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان گفت: میزان این وام در شهر تهران ۵ میلیون تومان به ازای هر دانشجو، در ۸ کلان شهر کشور ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳ میلون تومان است. این وام گروهی است، یعنی به ازای ۳۰ یا ۵۰ دانشجو یا هر تعدادی که دانشگاه‌ها بدهند، به دانشگاه داده می‌شود، بر این اساس دانشجویی که خوابگاه خارج از دانشگاه می‌گیرد، می‌تواند از این وام بهره‌مند شود و تا زمانی که در خوابگاه است و از خوابگاه استفاده می‌کند ودیعه را دارد و پس از آن، این مبلغ برگشته می‌شود.

وی از افزایش ۹۵ درصدی وام تحصیلی دانشجویان متاهل هم خبر داد و گفت: سال گذشته این وام ۲ میلیون تومان بود که امسال به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار