در جذب نیرو در فاز 2 پالایشگاه آبادان دخل و تصرفی نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: جذب نیرو در فاز 2 این پالایشگاه بر عهده شرکت ملی مهندسی ساختمان وزارت نفت است و این پالایشگاه در جذب نیرو هیچ دخل و تصرفی ندارد.

اسفندیار دائم الذکر ظهر امروز در نشست اصحاب رسانه و انجمن‌های مردم نهاد محیط زیست در پالایشگاه آبادان اظهار کرد: پالایشگاه آبادان مسؤولیتی در خصوص جذب نیرو برای احداث فاز 2 پالایشگاه ندارد و در بحث آموزش و به کار گیری آنها همه وظایف بر عهده شرکت ملی مهندسی ساختمان وزارت نفت است.

وی گفت: طبق برنامه زمانبندی شده عملیات احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان از نیمه اول سال آینده با مشارکت خارجی آغاز خواهد شد و کار احداث آن با استفاده از شرکت‌های پیمانکاری در یک فرایند زمانی مشخص آغاز می‌شود.

دائم الذکر بیان داشت: در ابتدای اجرای طرح فاز 2 پالایشگاه آبادان نیروهای کمتری به کار گرفته می‌شوند ولی به مرور زمان و پیشرفت این نیروهای به هشت هزار نفر می‌رسند.

وی افزود: پالایشگاه آبادان در خصوص تربیت نیروهای متخصص برای کار در فاز2 امکانات مورد نیاز را در اختیار ارگان‌های ذی‌ربط می‌گذارد و موسسات آموزشی نیز باید برای تربیت نیروهای در بخش‌های مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان به گشایش ال‌سی برای اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: فاز2 پالایشگاه آبادان در راستای کیفی سازی محصولات و رعایت مسائل زیست محیطی با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه آبادان در مرکز شهر اجرا می‌شود.

90 درصد قطعات مورد نیاز پالایشگاه از تولیدات داخلی است

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیش از 90درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز در پالایشگاه از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود مگر در موارد خاص به نیاز که مجبور می‌شویم برخی از قطعات حساس را از خارج وارد کنیم.

وی ادامه داد: از سازندگان قطعات مورد نیاز در پالایشگاه آبادان حمایت می‌کنیم و همواره در کنار شرکت‌های داخلی هستیم و تا حد توان از تولیدات داخلی در پالایشگاه آبادان بهره می‌گیریم.

دائم الذکر از پالایشگاه آبادان به عنوان پالایشگاهی سرآمد در تولید و عرضه محصولات نفتی در کشور نام برد و بیان داشت: با توجه به این مهم که پالایشگاه آبادان در هشت سال دفاع مقدس تعطیل بود و هیچ پیشرفتی نداشت در بعد از جنگ تحمیلی کارهای فراوانی برای ارتقاء شاخص‌های تولید و زیست محیطی در آن انجام شده است.

وی گفت: پالایشگاه آبادان در بحث تولید بنزین رتبه اول در بین پالایشگاه کشور را دارد و نقش مهمی در تولید سایر فرآورده‌های نفتی در کشور دارد.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 ه. ش ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.

این پالایشگاه در 8 سال جنگ تحمیلی به دلیل نزدیکی بسیار به کشور عراق، عملاً در میدان جنگ قرار داشت و امکان فعال‌سازی آن غیرممکن بود.

پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز آغاز و در فروردین ماه 1368 با حضور مقام معظم رهبری واحد بازسازی شده تقطیر 85 وارد مدار تولید شد.

هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار