دستورالعمل های بهداشتی کنکور اعلام شد/آغاز زمان خوداظهاری داوطلبان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کنکور به ویروس کرونا از 30 خرداد خبر داد و گفت: این داطلبان به طور جداگانه آزمون خود را خواهند داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص جزییات تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان کنکور مبتلا به بیماری کرونا اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت قطعی تایید شده است از روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد تا ۱۴ تیر با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

به گفته زرین، متقاضیانی که فرم فوق را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان های تعیین شده صرفا در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون نیز تاکید کرد:متقاضیان این آزمون لازم است از روز دوشنبه مورخ ۳۱ خرداد به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

زرین به تشریح جزییات دستورالعمل بهداشتی برگزاری کنکور پرداخت و اظهار کرد: بر این اساس داوطلبان از تماس دست ­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداخودداری و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: داوطلبان باید درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند و در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش­کرده و به آن عمل کنند و سعی نمایند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­ شود نظیر صندلی ­ها، دستگیره درب­­ ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار