دستور روحانی برای افزایش ۲۰درصدی اشتغال در آی‌سی‌تی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مفهوم کار در حال تغییر است گفت: به دنبال بازنگری در قوانین دورکاری هستیم. رئیس جمهور رقم افزایش سهم اشتغال در آی.تی.سی را ۲۰ درصد پیش بینی کرده اند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح اپراتور سوم ارتباطی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازنگری در قوانین دورکاری گفت:در جامعه فعلی مفهوم کار در حال تغییر است. ، یک مفهوم به گذشته بر می گردد که فردی امور کاری خود را در منزل انجام دهد. در حال حاضر مشاهده می کنیم که افراد در شهرستان ها در حال خدمت دهی به شرکت های بزرگ هستند.
وی با اشاره به سهم صنعت آی. تی.سی در اشتغالزایی افزود: زمانی که سهم اشتغال کشور را برش می‌زنیم در برخی صنایع نسل دو و صنایعی مانند حوزه انرژی که برای آنها سرمایه‌گذاری زیادی هم صورت می‌گیرد، نمی‌توان جای زیادی برای اشتغالزایی دید.
ربیعی با بیان اینکه در برنامه های خود پیش بینی سهم 12درصدی برای اشتغال را داریم گفت:رئیس جمهور این رقم را در حوزه آی سی تی 20 درصد افزایش پیش بینی می کنند. در حوزه این خدمات در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از سه وزیر یعنی بنده، وزیر ارتباطات و وزیر کشور تشکیل شده و در حال بررسی روش‌های برطرف کردن موانع کسب‌وکارهای جدید در فضای مجازی هستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیاز است در این حوزه به سرعت پیگیری ها انجام شود. از دنیا عقب هستیم و امید می‌رود بتوانیم سهم خود را از بازارهای جهانی این بخش به دست آوریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار