دستور قاطع به شرکت‌های نفتی برای بکارگیری جوانان خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده دشت آزادگان با اشاره وضعیت بیکاری در خوزستان گفت: با وجود این همه توسعه در استان اما متاسفانه درصد بیکاری سال به سال در حال افزایش است و شرکت های پیمانکاری یا شرکت های مستقر در خوزستان متاسفانه جوانان استان را قابل نمی دانند.

قاسم ساعدی در مراسم رسمی بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت که امروز، ۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر نفت، وزیری جهادی و انقلابی است و از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد هم در بحث تولید داخلی و بهینه‌سازی آن، هم توسعه میادین و همچنین در راه‌اندازی دیپلماسی انرژی بسیار موفق عمل کرده‌ است.

وی افزود: از تلاش‌ها، خدمات و مسئولیت‌های اجتماعی که مشاور اجتماعی وزیر نفت اشاره کردند، سپاسگذار هستیم، گرچه معتقدیم حق خوزستان بسیار بیشتر از این است و ما یقین داریم که وزیر نگاه ویژه دارد و در آینده به بحث محرومیت زدایی استان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان خوزستان که هم نفتخیز و هم گازخیز و هم قطب پتروشیمی کشور است، توجه بیشتری می‌شود زیرا استان در اوج محرومیت به سر می‌برد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: استان سال‌های زیادی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی محروم است و متاسفانه مورد کم لطفی بسیاری از بزرگان وزارت نفت قرار گرفته است و در حال حاضر انتظار داریم وزیر نفت و همچنین دولت و رییس جمهور برای محقق کردن آرمان‌های انقلاب به مناطق محروم به خصوص استان خوزستان توجه کنند.

ساعدی عنوان با اشاره به بحث ۳ درصدی نفت اظهار کرد: محرومیت خوزستان بر هیچ کس پوشیده نیست و در این زمینه بنده به نیابت از مردم از سردار شاهوارپور که با بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان مستقر هستند و با تلاش‌های شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از وزیر نفت می‌خواهم به دلیل اینکه استان خوزستان قطب نفت کشور و شریان حیات اقتصادی کشور است، به همین مقدار به استان توجه شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: افتتاح پروژه ها در پالایشگاه گاز بیدبلند، مسجدسلیمان، میدان یاران و در بقیه مناطق استان را به فال نیک می گیریم .همچنین همکاران ما در شرکت های نفتی مستقر در غرب کارون در حال تلاش هستند اما ما انتظار داریم به همین مقدار که به توسعه و افتتاح ها اهمیت می دهیم به اشتغال بومی استان نیز توجه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خوزستان از نظر درصد بیکاری و نرخ بیکاری در صدر جدول کشور قرار دارد و مردم از این بابت ناراحت هستند. با وجود این همه توسعه در استان اما متاسفانه درصد بیکاری سال به سال در حال افزایش است و شرکت های پیمانکاری یا شرکت های مستقر در خوزستان متاسفانه جوانان استان را قابل نمی دانند.

وی افزود: استان خوزستان مهد علم و دانش است و بهترین استعدادها را دارا است اما مهندسین و جوان های استان بیکار هستند و تقاضا داریم که با یک دستور و بخشنامه قاطع به همه طرح ها و شرکت های مستقر در پتروشیمی ها، صنایع گاز و نفت خوزستان اعلام شود که جوانان استان را به کار بگیرند.

ساعدی عنوان کرد: کسی از ما قبول نمی کند که استان با این همه قابلیت و ظرفیت اما در نرخ بیکاری رتبه دوم کشور را بعد از استان سیستان و بلوچستان دارد. اینجا سیستان و بلوچستان نیست و شریان حیاتی و قطب انرژی کشور است و مستحق این میزان نرخ بیکاری نیست.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: به عنوان آخرین بحث، در گذشته به وزیر نفت و هم سازمان محیط زیست کشور عرض کردم که این طرح های نفتی محیط و طبیعت استان را از بین می برند و شما نباید سیاست غرب را دنبال کنید و باید یک نگاه و رویکرد جدیدی را در چارچوب سازمان محیط زیست و قوانین محیط زیست اتخاذ کنید.

اخبار استان اخبار