دستگیری ۸۵ توزیع‌کننده مواد در پاتک پلیس

دسته ها: اخبار

سردار قادر کریمی، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بر اساس طرح امنیت محور قدم برداشته و از ابتدای سال تا کنون نیز در بحث برخورد با آلوده کنندگان محیط در تهران به صورت ضربتی وارد شده که عملیات دیشب پلیس مبارزه مواد مخدر از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به اجرای منسجم طرح امنیت محله محور در همه محله های پایتخت گفت : بحث امنیت محله محور از مقوله های مهم ماست و بر اساس آن پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس مطالبات مردم و گزارشاتی که در سرکلانتری یازدهم از طرف مردم ارائه شده نسبت به شناسایی و صحت خرید و فروش افراد وارد شد و با هماهنگی قضایی دیشب در یک عملیات ضربتی ۸۵ نفر را که در سرکلانتری یازدهم به امر خرید و فروش مواد مخدر می پرداختند را دستگیر کرد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: اکثر دستگیر شدگان سابقه دار هستند و افرادی هستند که جزو باندهای مواد مخدر در سطح محلات تهران هستند که از این افراد ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه قمه ادوات مصرف کشف شد و تعداد چندین خانه که به عنوان پاتوق مصرف کنندگان معرفی شده بود هم متلاشی شد.

جانشین فرمانده پلیس پایتخت به ۲۷ مرحله عملیات پاکسازی در سطح نقاط تهران با محوریت مبازره با توزیع کنندگان مواد مخدر و افرادی که مبادرت به خرید و فروش مواد می کنند اشاره کرد و گفت: ۶ هزار نفر از ابتدای امسال دستگیر شده اند که این افراد از توزیع کنندگان مواد مخدر بوده اند.

وی کشفیات مواد مخدر در ۴۰ روز ابتدای امسال را ۲ تن و ۱۰۰ کیلو مواد مخدر عنوان کرد و افزود: رشد ۱۰۰ درصدی را در زمینه کشف مواد مخدر شاهد بوده ایم؛ همچنین دستگیری ها نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سردار کریمی در مورد نتیجه واگذاری کمپ ها با گذشت حدود ۴۰ روز از ابتدای سال گفت: مسئولان قول داده اند از ماه های آینده این اماکن را در اختیار قرار دهند و انشاالله در بحث دستگیری معتادان نیز به سرانجام برسیم.

جانشین فرمانده پلیس پایتخت افزود: همکاری بین ناجا و قوه قضائیه می تواند در بحث برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر بیش از پیش مفید باشد.

سردار کریمی گفت : ۸۰ درصد پاتوق ها در غرب تهران متلاشی شده و در این چند روز اخیر ۶باند توزیع کننده مواد مخدر با ۴۶۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شده اند.(مهر)

اخبار