دستیابی به اطلاعات اشتغال بنگاه‌های اقتصادی ممکن شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون تعاون وزیر کار معتقد است تعاونی‌ها با سرمایه کمتر می‌توانند ضمن ارائه خدمات بیشتر به اشتغال پایدار منطقه‌ای کمک کنند.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر کبیری از راه اندازی اندیشکده تعاون با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: برای بخش تعاون نیازمند ترسیم یک نقشه راه هستیم و  اهمیت ایجاد اندیشکده تعاون برای بازخوانی مجدد ساختار و قوانین لازم است.در حال حاضر بخش قابل توجهی از قوانین تعاون با واقعیات اجتماعی فاصله دارند و برخی به دلیل تعلل‌ها عملیاتی نشده اند اما با ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و نخبگان با دولت و حاکمیت و تعاونگران در قالب تدوین نقشه راه می توان به توسعه بخش تعاون بیش از پیش سرعت بخشید.

وی شناسایی و رصد چالشها در بخش تعاون را مهمترین دلیل ایجاد اندیشکده تعاون دانست و افزود: توسعه تعاون به باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی منجر می شود و باید برای بهره مندی از ظرفیتهای قابل توجه بخش تعاون بیش از نقش مداخله گری تسهیل گر باشیم.

کبیری همچنین از امضای تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت: یکپارچه سازی اطلاعات و داده ها، تسهیل ارائه خدمات به فعالین اقتصادی و توسعه دولت الکترونیک را از جمله رویکردهای آن نام برد.

معاون وزیر کار از جمله مهمترین اهداف امضای این تفاهمنامه را دستیابی سریع و مستمر وزارت صمت به اطلاعات اشتغال بنگاههای اقتصادی با رویکرد پایش وضعیت اشتغال بنگاه ها در بازه‌های زمانی مختلف و برنامه‌ریزی فعالیتهای وزارت صمت بر اساس تحلیل این اطلاعات عنوان کرد که از طریق سازمان تامین اجتماعی جمع آوری و جمع بندی می‌شوند.

به گفته وی حمایت از تعاونی‌ها می‌تواند به افزایش تاب آوری در مشکلات اقتصادی کمک کند چرا که تعاونی‌ها می توانند با سرمایه کمتر خدمات بیشتری به کشور ارائه و به اشتغال پایدار منطقه‌ای کمک کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار