دفتر کاریابی برای اشتغال فارغ التحصیلان علوم بهزیستی دایر می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دفتر کاریابی برای اشتغال فارغ التحصیلان علوم بهزیستی دایر می شود

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از راه اندازی دفتر کاریابی برای اشتغال فارغ التحصیلان و برقراری ارتباط بین آنان با ارگان مرتبط با حوزه توانبخشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر حمیدرضا خرم خورشید در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان این دانشگاه گفت: دفتر کاریابی با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه، برای اشتغال فارغ التحصیلان و برقراری ارتباط بین آنان با ارگانهایی که به حوزه توانبخشی مربوط هستند، دایر می شود.

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: کارآیی دفتر کاریابی دانشگاه نیز به تکمیل اطلاعات فارغ التحصیلان و ارتباط مستمر آنان با دانشگاه، بستگی دارد.

خرم خورشید تاکید کرد: این مراسم فارغ التحصیلی نیست و شما به عنوان سفیران و پیام آوران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در کل کشور هستید و حتما ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنید تا هم شما از امکانات دانشگاه و هم ما بتوانیم از توانایی علمی و حرفه ای شما استفاده کنیم.

وی با اشاره به قولی که ابتدای مسئولیت داده بود و از برگزاری مراسم فارغ التحصیلی حمایت خواهد کرد، گفت: خوشبختانه طی سه سال اخیر این مراسم برگزار شد چرا که معتقدم این روز، یکی از روزهای خاطره انگیز برای هر دانشجو است و نقطه عطفی در زندگی دانشجویان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: هرچند که دوران تحصیل مانند بسیاری از مقاطع زندگی، سخت و با مشکلات همراه است، اما پس از فارغ التحصیلی به شیرینی و لذت این دوران پی می بریم.

خرم خورشید یادآور شد: سعی و تلاشم طی سه سال مسئولیتم در دانشگاه ، بر این بوده چیزی برای دانشجویان کم نگذاریم و در همین ارتباط ، از همراهی معاونت ها و مدیران تمامی واحدها و بخش های دانشگاه تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم ، دکتر مسعود فلاحی خشکناب معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی با ارائه گزارشی از تعداد فارغ التحصیلان امسال گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ ، ۳۲۵ نفر فارغ التحصیل داشت که از این تعداد، ۳۹ نفر دکتری تخصصی و ۹ نفر در دستیاری روانپزشکی، ۱۲۴ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۴۸ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند.

وی افزود: اتمام تحصیلات این تعداد دانشجو، نتیجه تلاش و فعالیت گروهی دانشجویان، خانواده ها و مسئولان و اساتید گروه های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه بوده است.

فلاحی با اشاره به انتخاب دانشجویان برتر ، اظهارداشت: انتخاب دانشجویان برتر در مقطع کارشناسی براساس معدل دانشجویان، در مقاطع کارشناسی ارشد ، به ازای هر پنج دانشجو و در مقطع دکتری، یک نفر به ازای سه دانشجو انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خطاب به فارغ التحصیلان افزود: شکرگزار خداوند بخاطر امکاناتی که از سوی خانواده و دانشگاه در اختیارتان گذاشته تا تحصیل کنید، باشید، ضمن آنکه همیشه خود را به لحاظ دانش و علم، به روز نگهدارید و خدمت به بیماران را سرلوحه کار و آینده خود قرار بدهید و کم انگیزگی را کنار بگذارید.

حجت الاسلام والمسلمین وحید معتمدی مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در بخشی از این مراسم ، برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان در ایام میان دو عید بزرگ قربان و غدیرخم و آستانه عید ولایت امیرالمومنین (ع)، را بسیار مبارک دانست.

وی با اشاره به اینکه علم، بسیار بسیار ارزشمند است ولی علم بصورت مطلق ، ارزشمند نیست ، گفت: نکاتی وجود دارد که جنبه مثبت یا منفی به علم داده و می تواند سبب سقوط عالم و یا باعث صعود وی شود.

معتمدی به نقل از روایات اهل بیت افزود: از نظر اهل بیت، «از علم عالم باید مردم بهره مند شوند و کسانی که مردم نتوانند از علمشان بهره ببرند، دچار عذاب خواهند شد، ضمن آنکه در دین ما تاکید شده است، علم را نزد ثروتمندان نبرید بلکه بیشتر نزد اقشار ضعیف جامعه ببرید و در واقع در خدمت اقشار ضعیف باشد.»

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه، «کسانی که ادعای عالم بودن دارند و فکر می کنند که همه چیز را می دانند، بدانند که این فکر، جهالت آنان را نشان می دهد» و «عالمی که مدرکی گرفته و یا به درجه ای از سطوح علمی رسیده نباید بین مردم، مباهات داشته باشد و از نظر منابع دینی ما، مباهات بین مردم بشدت رد شده است».

مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خطاب به فارغ التحصیلان تاکید کرد: عقب ماندگی در کشور که شایسته ملت ما نیست باید به همت شما عزیزان جبران شود و همواره بدانید که تک تک اعضای خانواده ، بالاترین مقام در دانشگاه تا افرادی که در پائین ترین سطوح شغلی در دانشگاه مشغول هستند ، همه برای فراهم کردن شرایط تحصیل شما نقش داشتند و از آنان تشکر کنید تا خداوند نعمت هایش را بر شما افزون کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار