دورخیز مسی برای توپ طلای 2015

دسته ها: اخبار

هر چند او در نیمه دوم به میدان رفت، اما نتوانست مانع از شکست یک بر صفر تیمش مقابل مردان دیوید مویس شود. او یک روز بعد از آن شکست در تمرینات تیم حضور پیدا نکرد و گرچه دلیل آن مشکل گوارشی اعلام شد، اما مصاحبه ژاوی که گفته بود چنین مشکلاتی معمولا بهانه بازیکنان برای شرکت نکردن در تمرینات است و همین طور دنبال کردن صفحه باشگاه چلسی در اینستاگرام توسط مسی، شایعات در مورد جدایی او از بارسا را قوت بخشید. رابطه بین مسی و انریکه وقتی تیره‌تر شد که سرمربی بارسا به هیات مدیره باشگاه اعلام کرد نمی‌تواند حضور ستاره آرژانتینی را در تیمش تحمل کند. با وجود این، ناگهان شرایط کاملا تغییر کرد و مسی با به ثمر رساندن شش گل در چهار دیدار بعدی و ارائه نمایش‌های خیره‌کننده نشان داد که به روزهای خوبش برگشته است. اما چه چیز برای کاپیتان آلبی سلسته در نیوکمپ تغییر کرد که باعث انگیزه گرفتن دوباره او شد؟

حمایت هواداران در نیوکمپ

هواداران بارسا همیشه، چه در روزهای خوب و چه در روزهای سخت، به مسی وفادار بودند و برای همه آنچه این ستاره آرژانتینی در یک دهه گذشته برای باشگاهشان انجام داده، از او حمایت کرده‌اند. چهار روز بعد از دیدار مقابل سوسیداد، بارسا در نیوکمپ مقابل الچه قرار گرفت. در آن دیدار هواداران بارها نام مسی را فریاد زدند و مسی هم بعد از به ثمر رساندن یکی از گل‌های بازی از روی نقطه پنالتی، از هواداران به دلیل حمایت‌هایشان تشکر کرد. پس از دیدار مقابل اتلتیکو مادرید در لالیگا هم وقتی مسی جایزه بهترین گلزن تاریخ لالیگا را دریافت کرد، هواداران بارها نام او را فریاد زدند. هر چند لوئیس انریکه، شاگردش را به دلیل دریافت آن جایزه تشویق نکرد، اما بارسا با درخشش مسی، نیمار و لوئیز انریکه، با ارائه بهترین نمایش این فصلش توانست اتلتیکو را 3 بر یک شکست بدهد. مسی پیش از این هم نشان داده که هیچ وقت حمایت هوادارانش را فراموش نمی‌کند. پیش از کریسمس بود که او پیام ویژه برای آنها فرستاد و از هواداران به سبب حمایت‌هایشان در یک سال اخیر و در دوره‌ای که مصدوم بود، تشکر کرد.

آرامش در هیات مدیره بعد از اعلام انتخابات زودهنگام

رابطه مسی با هیات مدیره بارسا از زمان جانشینی ساندرو روسل به جای خوان لاپورتا در سال 2010 چندان ایده‌آل نبوده است. گفته می‌شد روسل به دنبال فروش اوست و مسی احساس می‌کرد به اندازه دوران مدیران قبلی باشگاه به او اهمیت داده نمی‌شود. حتی خاویر فائوس، نایب رئیس مالی باشگاه اعلام کرده بود به دلیل تمدید قرارداد مسی در سال 2012، دلیلی وجود ندارد که قرارداد او در سال 2013 با شرایط بهتری تمدید شود؛ اظهارنظری که واکنش شدید مسی را به همراه داشت. او علنا فائوس را به بی‌دانشی در مورد فوتبال متهم کرد و پس از آن، رابطه او با اعضای هیات مدیره تیره باقی ماند.

بارتومئو که از یک سال قبل جانشین روسل در پست ریاست باشگاه بارسلونا شد، تلاش کرد رابطه با مسی را بهبود بخشد، اما او که در ماه‌های اخیر بشدت تحت فشار قرار گرفته بود، برای آرام کردن جو پرتنش باشگاه کاتالانی، اعلام برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست کرد که قرار است در پایان همین فصل برگزار شود. این اتفاق هم می‌تواند یکی از دلایل رضایت مسی باشد. او احساس می‌کند که با انتخاب رئیس جدید، از حمایت بهتری نسبت به دوره روسل برخوردار خواهد بود؛ حتی اگر خود بارتومئو بار دیگر انتخاب شود او نشان داده که قصد دارد مانند فلورنتینو پرز که همواره از کریس رونالدو حمایت می‌کند، هوای ستاره‌اش را داشته باشد. به همین دلیل بعد از مراسم امسال توپ طلا گفت: «فرقی نمی‌کند توپ طلا را چه کسی ببرد؛ مسی شماره یک است.»

صحبت کردن در مورد ناراحتی‌اش

مسی بندرت با رسانه‌ها صحبت می‌کند و کمتر در میکس زون ورزشگاه‌ها دیده می‌شود، اما بعد از ماجراهای اخیر، او با شبکه تلویزیونی اختصاصی باشگاه بارسلونا صحبت کرد و این فرصتی بود تا در مورد شایعات صحبت کند. او به هواداران اطمینان داد که نیوکمپ را ترک نخواهد کرد و شایعه درخواستش از باشگاه برای اخراج لوئیس انریکه را بشدت رد کرد: «من هیچ قصدی برای ترک بارسا ندارم. ما باید متحد باشیم زیرا ماه‌های مهمی پیش روی ماست.»

صحبت‌های او در مراسم توپ طلا که گفته بود نمی‌داند آینده‌اش چه خواهد شد، بار دیگر شایعاتی را به همراه داشت، اما او خیلی زود در پایان مراسم مقابل خبرنگاران قرار گرفت و تاکید کرد که به این زودی‌ها قصد ترک بارسا را ندارد؛ ضمن این‌که رابطه‌اش با انریکه را «رابطه معمول بازیکن ـ مربی» توصیف کرد. به این ترتیب، او با صحبت کردن با رسانه‌ها توانست ماجرایی را که می‌رفت به یک جنجال بزرگ تبدیل شود، خیلی زود حل کرد.

عادت به کار در کنار لوئیس انریکه

مسی و لوئیس انریکه هیچ وقت دوستانی صمیمی نبودند و در مورد تاکتیک‌ها و متدهای تمرینی هم سلیقه مشابهی ندارند، اما ستاره آرژانتینی تصمیم گرفت اختلافش با سرمربی فعلی را حداقل تا پایان فصل کنار بگذارد و برای کمک به تیم تمام تلاشش را بکند. او بخوبی می‌داند که تغییر مربی در میانه فصل می‌تواند برای تیم بسیار ناگوار تمام شود. آنها فصل گذشته با هدایت تاتا مارتینو به هیچ جامی نرسیدند و یک فصل بدون جام دیگر چیزی نیست که مسی را راضی کند. علاوه بر این، مسی نمی‌خواهد به عنوان عامل جدایی لوئیس انریکه نام بگیرد، زیرا می‌داند نتیجه انتخابات تابستان آینده مطمئنا روی سرنوشت نیمکت تیم هم تاثیرگذار خواهد بود. همان طور که او رابطه‌اش با انریکه را معمولی توصیف کرد، انریکه هم در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اظهار امیدواری کرد که مسی برای سال‌ها در بارسا بماند؛ و با توجه به این‌که بارسا در هفته‌های اخیر بهترین بازی‌های این فصلش را به نمایش می‌گذارد، نشان از بهبود شرایط در رختکن است.

واگذاری دوباره توپ طلا به رونالدو

تا همین دو سال قبل، مسی با بردن چهار توپ طلای پیاپی در آسمان‌ها سیر می‌کرد، اما او در دو سال اخیر رقابت توپ طلا را به کریس رونالدو واگذار کرد تا فاصله آنها در کسب این جایزه به حداقل برسد. رونالدو که اولین توپ طلایش را سال 2008 و با پیراهن منچستریونایتد به دست آورده بود، اعلام کرد قصد دارد رکورد چهار توپ طلای مسی را پشت سر بگذارد. ستاره پرتغالی در گفت‌وگو با فرانس فوتبال گفت: «مسی بخشی از انگیزه من است و من هم بخشی از انگیزه او.» اظهارنظری که درستی آن را می‌توان در نمایش‌های اخیر مسی دید. احتمالا بخشی از درخشش اخیر مسی به ضربه خوردن غرور او در بازگشت دست خالی از مراسم توپ طلا در دو سال اخیر برمی‌گردد و این‌که دوست ندارد سال آینده در فتح این جایزه با رونالدو 4 ـ 4 مساوی شود.

سایت گل / مترجم: بهنام جعفرزاده

اخبار