دولت «سبد کالا» توزیع می‌کند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

دولت «سبد کالا» توزیع می‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم جدید دولت برای تامین اعتبار توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه و نیز افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران از توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: امنیت غذایی در مقابله با سوءتغذیه کماکان از برنامه های دولت در سال جاری است و بر اساس تصمیم امروز در دولت اعتبار مورد نیاز سبد کالا تامین شد.

ربیعی درباره افزایش حقوق پلکانی بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای این کار بیش از 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) از سوی دولت تامین اعتبار شد و سعی می کنیم 20 درصد به حداقل‌ها افزوده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات و وعده های برخی افراد برای افزایش چند برابری یارانه ها گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و این نوعی دروغ بد است و باید به فکر بهتر شدن وضعیت دهک های پایین باشیم.

وی تاکید کرد: یارانه ها باید در مسیر اشتغال، درمان، آموزش و به صورت نقدی به دهک پایین جامعه تعلق بگیرد.

ربیعی تصریح کرد: دادن یارانه‌ای 250 هزار تومانی به کل جامعه به معنی خارج کردن چهار برابری از جیب فقرا است که تنها سبب افزایش مشکلات خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کارگران بیمه شده ساختمانی را 800 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبات جدید 200 هزار نفر به این تعداد افزوده شد.

ربیعی یادآور شد: براساس مطالعات صورت گرفته عده‌ای به ناحق تحت بیمه کارگران ساختمانی بودند که حذف شدند. تعداد 100 هزار نفر از کارگران ساختمانی در فروردین ماه و یکصد هزار نفر دیگر در اردیبهشت به این بیمه شدگان افزوده خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت گزارش حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: امروز جلسه تصمیم‌گیری در این زمینه برگزار خواهد.
 به اشتراک گذاری

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار