دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، نسیم صادقی اظهار کرد: پروژه 250هزارتنی تولید کاغذ چاپ و تحریر از مهمترین پروژه های مشترک توسعه نیشکر است که با حدود 18هزار تا 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در واحد کشت و صنعت سلمان فارسی این شرکت اجرا خواهد شد.
وی افزود: احداث کارخانه کاغذ علاوه بر نقش مهمی که در اشتغال زایی در منطقه خواهد داشت استفاده از پسماند نیشکر یعنی باگاس برای تولید کاغذ، نقش زیست محیطی و ارزش افزوده قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال بحث فعالیت عملیاتی این کارخانه بسیار جدی شده و تیم هدایت آن در محل مستقر شده و فاینانس آن هم نهایی شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با اشاره به بودجه ی ارزی 450میلیون دلاری در این خصوص گفت: از آنجا که کاغذ چاپ و تحریر نقش مهمی در حوزه های فرهنگی دارد می تواند به عنوان یک صنعت مادر در حوزه فرهنگ تحول خوبی را در این زمینه ایجاد کند و امیدواریم که با شدت گرفتن فعالیت در جهت احداث این کارخانه بتوان ظرفیت های دیگری نیز که در این صنعت وجود دارد محقق کنیم.
صادقی همچنین از احداث کارخانه اتانول سوختی توسط شرکت الکل و خمیرمایه رازی خبر داد و اظهارکرد: این کارخانه نیز در مجاورت شرکت الکل و خمیرمایه رازی در واحد دعبل خزاعی راه اندازی خواهد شد. این کارخانه به سرمایه گذاری 500 تا 600میلیارد ریال نیاز دارد که آن نیز تامین خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به پروژه تولید CO2 خشک (کربن فعال) ادامه داد: طرح فرآوری کربن فعال به ظرفیت 40 هزارتن در سال از باگاس و دیگر پسماند های کشاورزی و مواد کربن دار در خوزستان با سرمایه گذاری سه هزار و 360 میلیارد ریال در دستور کار این شرکت قرار گرفته که نیمی از آن برای صادرات و مانده آن برای تامین نیاز صنایع در کشور در نظر گرفته شده است. این میزان تامین نیاز حدود 2 درصد از بازار جهانی را هدف گرفته است.
کربن فعال یک فرآورده با ارزش است که از پسماندهای کشاورزی و باگاس و دیگر مواد کربن دار چون زغال سنگ و در انواع گوناگون دراین طرح ساخته می شود و برای کاربردهای پراهمیتی چون برداشتن آلاینده ها از آب و هوا فرآوری شده و در صنایع بزرگ و کوچک همچون شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی، معدن، پالایش آب و پساب ، صنایع غذایی و دارویی و نظامی کاربرد دارد و نیز به عنوان کاتالیست بکار می رود.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارای هفت واحد کشت و صنعت نیشکر در خوزستان است.

اخبار استان اخبار