دیدار رئیس دانشگاه چمران با مسئولان مراكز آموزش عالی لبنان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در همراهی هیأت اعزامي وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري ایران به لبنان در راستای گسترش همكاري‌هاي علمي، پژوهشي و دانشگاهي، با مسئولان آموزش عالی این كشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأت اعزامی وزارت علوم‌ به رياست دكتر سيد ضياء هاشمي معاون فرهنگي دانشجويي اين وزارتخانه به‌منظور گسترش همكاري‌هاي علمي، پژوهشي و دانشگاهي ميان 2 كشور، وارد بيروت پايتخت لبنان شد.

اعضاي اين هیأت را دكتر حسین‌علي قبادي رئیس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، دكترغلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهيد چمران اهواز و دكتر كريم لويمي‌مطلق رئيس مركز همكاري‌هاي بین‌الملل این دانشگاه تشكيل مي‌دهند؛ همچنين دكتر محمد کافي رئیس دانشگاه فردوسي مشهد و دكتر احسان قبول رئيس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان اين دانشگاه نیز این هیأت را همراهی می‌کنند.

هیأت دانشگاهي ايران در اولين برنامه خود در لبنان، نشستي با محمدمهدی شريعتمدار رايزن فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در بيروت برگزار كرد كه در آن، گزارشي از وضعيت آموزش عالي و دانشگاه‌هاي لبنان و نيز روابط علمي و دانشگاهي 2 كشور توسط رايزن فرهنگي، ارائه شد.

همچنين پس از تشريح برنامه سفر هیأت و جلسات و بازديدها، مهم‌ترين محورهايي كه در اين سفر در سطح نظام آموزش عالي كشور و نيز دانشگاه‌هاي شهيد چمران اهواز، فردوسي مشهد و پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي موردتوجه خواهد بود، موردبررسی قرار گرفت.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و هیأت همراه همچنين با دكتر احمد جمال معاون وزير آموزش عمومي و عالي لبنان به‌عنوان بالاترين مقام مسئول آموزش عالي در اين كشور، ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار، طرفين ضمن ارائه گزارشي از وضعيت آموزش عالي كشورهاي خود به بررسي روش اجراي توافقنامه‌هاي امضاشده ميان دانشگاه‌هاي 2 كشور، همكاري‌هاي علمي و پژوهشي، تبادل اساتيد و دانشجويان و ساير زمينه‌هاي تعامل علمي 2 كشور پرداختند.

در اين ديدار، دکتر احمد جمال ضمن تأكيد بر جايگاه و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران، خواستار انتقال تجربيات اين كشور، به‌ويژه در زمينه بعضي رشته‌هاي خاص، سازمان‌دهی و نظارت بر كيفيت علمي و آموزشي دانشگاه‌ها و بالا بردن سطح علمي مراكز آموزشي علمي شد.

هیأت عالی‌رتبه وزارت علوم، تحقيقات و فناوری همچنين با دكتر دينا المولی رئيس دانشگاه اسلامي، وابسته به مجلس اعلاي شيعيان لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين ديدار نيز دکتر المولی علاوه بر همكاري‌هاي دانشگاهي خواستار همكاري‌ علمي در زمينه‌هاي حقوقي، به ويژه حقوق ژنتيك و اخلاق پزشكي شد.

پس از اين ديدار هیأت وزارت علوم به همراه دكتر المولی ضمن سفر به شهر وردانية در جنوب بيروت از پرديس جديد دانشگاه اسلامي كه در 170 هزار مترمربع ایجادشده و در فاز نخست آن، هشت ساختمان با زيربناي 33 هزار متر در زميني به وسعت 50 هزار متر احداث و بهره‌برداري از آن آغاز شده است و نيز از 2 سالن هزار و 250 نفری همايش‌ها، نمازخانه، كتابخانه، دانشكده فني، آزمايشگاه‌هاي آن و بعضي امكانات ورزشي و رفاهي بازديد كردند.

در بعدازظهر روز نخست حضور هیأت ايراني در لبنان، اين هیأت ضمن بازديد از روضة الشهيدين، با حضور بر مزار شهداي مقاومت، به‌ويژه شهيد عماد مغنيه و فرزند وي جهاد، شهيد مصطفی بدرالدين و شهيد سمير قنطار، فاتحه خواندند و با بعضي از خانواده‌هاي شهدا كه در محل حضور داشتند به گفت‌وگو پرداختند.

اين هیأت در ادامه سفر خود، جلسات و بازديدهايي با مسئولان علمي كشور لبنان و رؤساي دانشگاه‌هاي مختلف خواهد داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار