راز جسدی در چاه

دسته ها: اخبار

مهناز که از این حرف شوکه شده بود و نمی دانست چه کار کند با صدایی که بیشتر شبیه جیغ بود فریاد زد «چند روز دیگر مهلت بده، سعی می کنم از هر جایی برایت گیر بیاورم.» درگیری بین آنها بالا گرفت و مرد جوان از شدت عصبانیت دستش را به طرف روسری مهناز برد و آن را فشار داد.

مهناز بی حرکت لحظاتی بعد روی زمین افتاد، زن جوان نفس نمی کشید و در عرض چند ثانیه او مرتکب یک جنایت شده بود.

اعلام یک فقدانی

28 فروردین امسال مرد جوانی به اداره آگاهی استان اردبیل رفت و از ناپدید شدن همسرش خبر داد. او گفت «مهناز، صبح امروز سوار بر خودروی سمندش برای خرید، خانه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است. هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم پاسخ نداد. با دوستان و اقوام هم تماس گرفتم اما آنها هم از مهناز بی خبر بودند.»

به دنبال شکایت مرد جوان، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت و دستورهای لازم برای یافتن زن جوان صادر شد. شماره پلاک خودروی سمند در اختیار تمام واحدهای گشت قرار گرفت، اما هیچ ردی از خودروی سرقتی به دست نیامد.

باتوجه به این که زمان زیادی از ناپدید شدن زن جوان گذشته بود، فرضیه های متفاوتی در خصوص این پرونده مطرح شد. از آنجا که هیچ تماسی با خانواده مهناز برای دریافت پول گرفته نشده بود، فرضیه آدم ربایی رنگ باخت. اما ناپدید شدن زن جوان فرضیه جنایت را قوت بخشید.

بررسی ها ادامه داشت تا این که کارآگاهان جنایی دریافتند مهناز آخرین بار با مرد جوانی به نام پدرام دیده شده است. در تحقیقات مشخصات کامل پدرام به دست آمد و مشخص شد مرد جوان مدتی است که سوار بر خودروی سمندی درحال تردد است. خودرویی که مشخصات آن با مشخصات خودروی مقتول یکی بود، اما پلاک آن تفاوت داشت.

جسدی داخل چاه

بلافاصله شماره پلاک خودرو استعلام شد، اما شماره پلاک با مشخصات خودرو یکی نبود و این یعنی این که پلاک خودروی دیگری روی خودروی سمند قرار داده شده است. باتوجه به سرنخ های به دست آمده دستور تحقیق از پدرام و بازرسی از خانه او توسط بازپرس پرونده صادر شد و اکیپی از کارآگاهان جنایی استان اردبیل راهی خانه مرد جوان شدند.

زمانی که ماموران وارد خانه مظنون پرونده شدند، پدرام در خانه نبود؛ آنها به بازرسی آنجا پرداختند، اما هیچ سرنخی از زن جوان در خانه او به دست نیامد. در بازرسی حیاط خانه، افسر پرونده به موضوعی مشکوک شد.

موزائیک های گوشه ای از حیاط کنده شده بود و نشان می داد بتازگی آنجا حفاری شده است. موزائیک های کنده شده و سیمان های خیس از دید افسر پرونده نادیده نماند.

موزائیک های کنار حیاط حفاری شده و ماموران با چاه فاضلابی مواجه شدند در بازرسی داخل چاه، متوجه شدند که جسدی داخل آن قرار دارد. بلافاصله موضوع به آتش نشانی اعلام شد و با کمک ماموران آتش نشانی، جسد را از داخل چاه بیرون آوردند.

بررسی های اولیه متخصصان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که جسد متعلق به زن جوانی است، اما برای تائید هویت اصلی آن، جنازه به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

با معاینات صورت گرفته مشخص شد که جسد کشف شده در چاه، متعلق به مهناز است به این ترتیب راز ناپدید شدن مهناز پس از 28 روز برملا شد. با کشف جسد داخل خانه پدرام، احتمال ارتکاب جنایت از سوی مرد جوان به یقین تبدیل شد. پدرام که از ماجرا با خبر شده بود، پا به فرار گذاشت، اما خیلی زود دستگیر شد.

اعتراف بعد از 28 روز

مرد جوان که در مقابل مدارک پلیسی ـ قضایی قرار گرفته بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و راز جنایت زن جوان را افشا کرد. او گفت: «مدتی قبل مهناز به عنوان مسافر سوار خودرویم شد، زن جوان خیلی نگران بود. نگرانی اش باعث کنجکاوی ام شد و از او در این باره سوال کردم، او هم که انگار منتظر بود تا سفره دلش را برای کسی باز کند، شروع به صحبت کرد و از مشکل مالی بزرگی که برایش پیش آمده بود صحبت کرد. با این که او را نمی شناختم اما نمی توانستم نگرانی اش را نادیده بگیرم؛ من مبلغی پول به عنوان پس انداز داشتم که می توانستم به او کمک کنم تا مشکلش حل شود. به همین دلیل پس اندازم را به او قرض دادم. ابتدا قبول نمی کرد، اما اصرارهای من باعث شد تا این پول را به عنوان قرض بگیرد. قرار بود مهناز پول را چند هفته ای برگرداند اما وضعیت مالی اش طوری نبود که بتواند این کار را انجام دهد. از طرفی من هم دچار مشکل شده بودم و پولم را می خواستم. چندبار به او گفتم که طلبم را می خواهم و او امروز و فردا کرد. تا این که روز حادثه سراغم آمد تا از من مهلت بگیرد، عصبی شدم و با روسری اش او را خفه کردم.»

او ادامه داد: «به خودم که آمدم با جسد مهناز مواجه شدم، نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم، خیلی ترسیده بودم. تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که جنازه را داخل چاه بیندازم. این کار را انجام دادم و دوباره روی چاه را بستم تا کسی متوجه ماجرا نشود. بعد از آن نیز پلاک خودروی خودم را فک کرده و روی پلاک خودروی مهناز گذاشتم تا بتوانم با خودروی مدل بالا تردد کنم. از آنجا که هیچ کس در جریان بدهی ام نبود، تصور نمی کردم راز این قتل هرگز برملا شود. اما هوشیاری پلیس باعث شد راز این قتل برملا شود.

به دنبال اعترافات مرد جوان، او در حضور بازپرس جنایی به بازسازی صحنه قتل پرداخت. متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان و راز ناپدید شدن جسد زن جوان پس از 28 روز برملا شد.

هلیا نصرتی – تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

اخبار