راهکار پویش اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری غیرپزشکی برای رفع مشکل اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راهکار پویش اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری غیرپزشکی برای رفع مشکل اشتغال

مسئول پویش اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری غیرپزشکی درخواست و راهکار پویش را برای رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری مطرح کرد.

‌صدیقه عموزاده در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به گذشت یکسال از پیگیری‌های پویش اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری غیرپزشکی برای رفع مشکل این قشر اظهار کرد: طی این مدت در حد توان مکاتبات و دیدارهایی با مسئولان داشتیم اما هنوز نتونستیم توجه مسئولان را به ضرورت امر جلب کنیم.

وی با اشاره به دو درخواست اصلی و قابل اجرای پویش تشریح کرد: یکی بحث فراهم‌سازی بستری برای اشتغال دانش‌آموختگان دکتری و دیگری بحث حمایت مالی در قالب کمک‌هزینه تحصیلی بلاعوض برای دانشجویان دکتری است.

این دانشجوی دکتری باغبانی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی برای این قشر هم راهکار ارائه دادیم، تصریح کرد: حداقل کاری که مسئولان در زمینه اشتغل قشر دکتری غیرپزشکی می‌توانند انجام دهند این است که کارگروهی متشکل از وزرای تمام وزارتخانه‌ها و معاونان ریاست جمهور و تیمی از پویش اشتغال دکتری تشکیل شود تا منابع موجود برای بهره‌گیری در زمینه اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: تعلل مسئولان برای تشکیل چنین کارگروهی قابل درک نیست چرا که سرنوشت قشر دکتری سرنوشت چند هزار نفر نبوده بلکه سرنوشت چند هزار خانواده است که فرزندان خود را طی گذراندن مقاطع تحصیلی حمایت کرده و اکنون چشم به‌راه به ثمر نشستن زحمات یک عمر خود هستند.

عموزاده اعلام کرد: عدم توجه مسئولان به درخواست‌های پویش این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا مسئولان از حل مشکل اشتغال دانش‌آموختگان دکتری غیرپزشکی مأیوس هستند؟ و یا اینکه وجود معضل بیکاری را انکار می‌کنند؟

مسئول پویش اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری غیرپزشکی با بیان اینکه آمارها و گزارش‌های مندرج در رسانه‌ها گواه رخ دادن فاجعه بیکاری دانش‌آموختگان دکتری غیرپزشکی است و به راحتی نمی‌توان از این مسأله غیرقابل انکار گذشت، گفت: با توجه به اینکه طی چند ماه آینده برنامه بودجه توسط دولت و مجلس، تنظیم و تصویب خواهد شد بنابراین پویش دکتری قصد دارد در پاییز 97 طی تجمعی مسالمت‌آمیز صدای قشر پژوهشگر دکتری را به گوش مسئولان برساند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار