راه‌اندازی اورژانس کسب و کار در دستور کار قرار دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون کارآفرینی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از برنامه راه اندازی اورژانس کسب و کار خبرداد و گفت: این طرح در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت کار ،‌تعاون و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست گفت و شنود حقوق شهروندی که با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران عرصه حقوقی برگزار شد، به تشریح فعالیت های این وزارتخانه با محوریت حقوق شهروندی در حوزه های رفاهی،معیشتی،زنان سرپرست خانوار،کودکان، سالمندان و روستائیان پرداخت.

وی به اقدامات این معاونت در حوزه زنان سرپرست خانوار و اشتغال پرداخت و گفت : راه اندازی اورژانس کسب و کار در دستور کار قرار دارد و در حال نهایی شدن است.

وی توضیح داد: از این اورژانس در دوره های اضطرار اقتصادی و طبیعی می توان استفاده کرد که توجه خاصی را به واحدهای کسب و کار دارد .

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ادامه داد: در دوران کرونا 20 هزار میلیارد تومان برای واحدهای کسب و کار وکارفرمایانی که به نوعی بتوانند از کارگران حمایت کنند اختصاص دادیم .

منصوری افزود: همچنین یک بسته سیاستی نیز در مورد به کارگیری اتباع خارجی وجود دارد که در یک رشته فعالیت های خاصی بتوانند کار کنند و تاکید بر حمایت از نیروی کار ایرانی است.

وی در مورد منشور حقوق شهروندی نیز گفت: در این مورد دو نکته ویژه داریم و آن بحث مالکیت و حقوقی برای نیروی کار شهروندان در حوزه کار و اشتغال است که برای اولین بار نه از منظر بنگاه کسب و کار بلکه از منظر حقی که خود انسان دارد، به آن پرداخته‌ایم و انسان محوری در آن به عنوان مسئله دیده شده است.

منصوری توضیح داد: در همه استان ها شاغلان و بیکاران زن سرپرست خانوار را به صورت تفکیک شده داریم. همچنین با هماهنگی معاونت زنان برای همه زنان سرپرست خانوار و جامانده از اشتغال و مشاغل خانگی یک برنامه فراگیر اجرا کرده‌ایم و به صورت پایلوت این برنامه در ۹ استان اجرا شد و هم اکنون در 31 استان اجرای آن ادامه دارد .

به گفته وی، همچنین شناسایی ، توانمندسازی و اقتصادی شدن زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.

در ادامه نشست سید هادی قره سید رومیانی ، معاون حقوقی،مجلس و امور استان ها نیز اتصال سازماندهی شده میان دانشگاه صاحب نظران و نخبگان را با امور اجرایی کشور با اهمیت ارزیابی کرد و گفت : فعالیت های بسیاری در این چند سال انجام گرفته که به اطلاع رسانی دقیق به مردم نیازمند است ،شفافیت نیز سر لوحه فعالیت های این وزارتخانه قرار گرفته است

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار