راه‌اندازی سامانه مرکزسنجش آموزش پزشکی تا ۳ ماه آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه‌اندازی سامانه مرکزسنجش آموزش پزشکی تا ۳ ماه آینده

سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان این‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و کرمان استانداردهای لازم را برای برگزاری آزمون‌های الکترونیک دارند گفت: برای انجام برگزاری تمامی آزمون‌ها به صورت الکترونیکی 8000 صندلی نیاز داریم.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر آزمون‌ها به روش کاغذی MCQ برگزار می‌شود، افزود: برای انجام برگزاری تمامی آزمون‌ها به صورت الکترونیکی 8000 صندلی نیاز داریم که از این تعداد تاکنون بین ۲۱۰۰ تا ۲۴۰۰ صندلی فراهم شده است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه های علوم پزشکی تهران و کرمان استانداردهای لازم را در برگزاری آزمون های الکترونیک دارند، تاکید کرد: معیار استانداردسازی آزمون‌های الکترونیک مرکز سنجش آموزش پزشکی، براساس آزمون‌های جهانی است و برای افزایش کیفیت آزمون های الکترونیک باید زیر ساخت های لازم در دانشگاه ها و مناطق آمایشی فراهم شود.

سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح بازدید از مراکز سنجش دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شده است، گفت: در بازدید از مراکز مشاهده شد تعدادی از دانشگاه ها حداقل استاندارد لازم نظیر رعایت فاصله مکانی مناسب و شرایط سرور را رعایت نکرده‌اند و اکنون دستورالعمل طراحی یک مرکز آزمون استاندارد توسط مرکز سنجش تدوین شده که پس از تایید در شورای سنجش به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

راه اندازی نرم افزار بانک سئوالات منطقه ای

حیدرزاده در ادامه از ایجاد نرم افزار بانک سئوالات منطقه‌ای در مرکز سنجش آموزش پزشکی خبرداد و افزود: طراحی سئوالات توسط اساتید، بازبینی سئوالات طراحی شده و همچنین مکانیزه سازی فرایند دفترچه سازی و کاهش خطا از مهمترین مزایای این نرم افزار است.

وی بیان کرد: با این روش می توانیم از توان ۵ برابری اعضای هیات علمی کشور در برگزاری آزمون ها بهره مند شویم و همچنین تقویت بانک سئوال به صورت ملی فراهم می‌شود.

سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در پایان از راه اندازی سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این سامانه ارائه خدمات یکپارچه به دانشجویان و اساتید است.

وی خاطر نشان کرد: در این سامانه داوطلبان که می توانند امور مربوط به ثبت نام، اعتراضات و اعلام نتایج و همچنین اساتید به طراحی سئوالات و ویرایش آن دسترسی داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار