راه اندازی مراکز ارتقاء شایستگی در دانشگاه ها، فرصتی برای اشتغال دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه اندازی مراکز ارتقاء شایستگی در دانشگاه ها، فرصتی برای اشتغال دانشجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان راه اندازی مراکز ارتقاء شایستگی در دانشگاه ها را فرصتی برای اشتغال دانشجویان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست با رییس دانشگاه پیام نور استان گفت: در راستای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه ها راه اندازی می شود و دانشجویان در کنار آموزش با مهارت های حرفه ای آشنا خواهند شد.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فرصتی استثنایی برای مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هابرای ورود به بازارکار است.

سواعدی با اشاره به تفاوت ماهیت آموزش های سازمان فنی و حرفه ای نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی، وظیفه اصلی این سازمان را تربیت نیروی ماهر فاقد مهارت و ارتقاء شاغلان برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان مهم ترین نگرانی و دغدغه عموم جامعه مطرح است و متاسفانه در کشور دچار فقر مهارتی شده ایم که با آموزش مهارت های تخصصی لازم می توانیم بستر کارآفرینی در کشور را مهیا نماییم.

این مقام مسئول اذعان داشت: دانشجو باید تفکر کارآفرینی داشته باشد تا علاوه بر فراگیری علوم نظری، مهارت فنی وحرفه ای با محور کارآفرینی را بیاموزد.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: دانشجویانی که در دوران تحصیل بصورت عملی کار مهارتی فراگیرد پس از فارغ التحصیلی سریع تر جذب بازارکار خواهند شد.

وی بیان داشت: فنی وحرفه ای بدنبال توسعه مهارت آموزی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای کمک به تسریع در اشتغال دانشجویان است.

سواعدی از جوانان و علاقمندان به دانش اندوزی در علوم مختلف و کسب مهارت های فنی خواست از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند .

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیارخوب وبا استفاده تجربیات هر دو می توان بیکاری دانشجویان کاهش داد عنوان کرد: کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان آمادگی کامل برای پشتیبانی و واگذاری امکانات و تجهیزات آموزشی برای استفاده دانشجویان از ظرفیت مهارتی مراکز آموزشی بهره مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار