راه اندازی هسته‌های کار آفرینی در نظام پرستاری/ آموزش پرستاری از راه دور، صنعتی جدید در دنیا و ایران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه اندازی هسته‌های کار آفرینی در نظام پرستاری/ آموزش پرستاری از راه دور، صنعتی جدید در دنیا و ایران

دالوندی گفت: سازمان نظام پرستاری یک هسته کارآفرینی درون سازمانی راه اندازی کرده است تا ایده‌های نو را دریافت و خدمت جدید ارائه کند.

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری یک هسته کارآفرینی درون سازمانی راه اندازی کرده است و ارتباط و همکاری و تعامل خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در زمینه کارآفرینی و اشتغال دارد.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری قصد دارد با ایجاد یک مرکز شتاب دهنده ایده‌های نو را دریافت و خدمت جدید در حوزه پرستاری ارائه می‌کند و این کار زمینه نوآوری را در بین جامعه پرستاری هموار می‌کند.

دالوندی افزود: ایجاد مرکز شتاب دهنده باعث می‌شود تا پرستاران در کنار کار بالینی با وسایل و امکانات موجود در بیمارستان‌ها که میلیارد‌ها تومان برای آ‌نها هزینه شده است، آشنایی بهتری پیدا ‌کنند و پرستاران ارتباط بهتری برای درمان سریع‌تر با بیماران خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پرستاران در بهبود وضعیت و افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی می‌توانند ایده‌های خود را ارائه دهند و می‌توانند در قالب تیم‌های مهندسی اقدام به ساخت وسایل و تجهیزات جدید و حتی نرم افزارهایی در حوزه پرستاری کنند.

تبدیل تجهیزات بیمارستانی به وسایل مراقبت در منزل
رئیس سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: امروزه برخی از وسایل بیمارستانی می‌تواند به لوازم تجهیزات مراقبت در منزل تبدیل شود و به صورت پرتابل و قابل حمل برای بیماران تبدیل شود.

دالوندی اضافه کرد: هسته کارآفرینی در حوزه پرستاری می‌تواند برای ساخت دستگاه‌های پرتابل برای هوم‌کر ایده‌های خود را مطرح کند تا این فکر در شتاب دهنده‌ها مطرح و تبدیل به ساخت محصول دانش بنیان در داخل کشور ما شود.

امکان جذب سرمایه با مطرح شدن ایده های نو در پرستاری
وی ادامه داد: مطرح شدن ایده در حوزه پرستاری و حتی مراقبت در منزل و شتاب دهنده‌ها باعث جذب بیشتر سرمایه و پیدا شدن سرمایه گذار می‌شود و همین امر کمک بزرگی به ساخت تجهیزات جدید بیمارستانی و حتی لوازم مراقبت در منزل است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: امروزه آموزش پرستاری از راه دور یک صنعت جدیدی در دنیا و کشورمان محسوب می‌شود و پرستاران به وسیله تجهیزات می‌توانند از راه دور حتی علائم و نشانه‌های بیمار را گرفته و بلافاصله با ارسال اطلاعات به مراکزی که بعدا در این زمینه راه اندازی می‌شود به بیماران خدمت ارائه دهند.

دالوندی اضافه کرد: با راه اندازی آ‌موزش از راه دور پرستاری و دریافت اطلاعات علائم بیمار از شلوغی بیمارستان‌ها و مراجعه غیرضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: پرستاران می‌توانند با راه اندازی اپلیکیشن‌های جدید در حوزه بهداشت و درمان در پیشگیری از بیماری‌ها به مردم کمک شایانی کنند و با ارسال این نوع برنامه‌ها به گوشی‌های تلفن همراه آموزش‌های لازم در حوزه سلامت داده می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: راه اندازی اپلیکیشن می‌تواند در راستای مراقبت‌های بهداشتی و تغییر سبک زندگی مفید باشد و از پیشرفت بیماری با آموزش‌های لازم جلوگیری می‌کنند.

دالوندی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم خدمات توان بخشی است زیرا تصادفات رانندگی در کشور منجر به معلولیت‌های جسمانی و عضلانی می‌شود و مصدومان به مراقبت‌های فراوان در منزل نیاز دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار