تلاش دانشگاه فرهنگیان برای تکمیل ظرفیت خالی/۱۱ مکاتبه برای جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رایزنی برای ۲۵هزار مجوزاستخدامی/می‌توانیم ریشه بی‌معلمی را بکنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وجود ۲۵ هزار ظرفیت برای جذب دانشجو معلم در این دانشگاه گفت: تا به امروز ۱۱ مکاتبه با دستگاه‌های مختلف داشتیم تا مجوز جذب به دانشگاه فرهنگیان بدهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: در نظر داریم تا تعهد دبیری در رشته‌های علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی را احیا کنیم و میان این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را داشته باشیم تا برخی نیروهای مورد نیاز آموزش‌وپرورش توسط دانشگاه خوارزمی تربیت شود.

وی افزود: باید به جایی برسیم که فاخرترین معلمان در دوره ابتدایی حضور پیدا کنند و اگر بتوانیم در این دوره معلم فوق لیسانس استخدام کنیم بسیار خوب است، در کشورهای پیشرفته حقوق معلمی با حقوق یک جراح مشابه است و معلم شغل دوم ندارد؛ هم‌اکنون در بحث آموزش ابتدایی سه کشور فنلاند، کره و ژاپن در راس قرار دارند و در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش ابتدایی برنامه داریم.

خنیفر گفت: برنامه بلندمدت برای ایجاد پردیس‌های بسیار بزرگ تحت عنوان دانشگاه جامع تربیت معلم استانی داریم به گونه‌ای که 31 دانشگاه 100 هکتاری برای 31 استان تاسیس کرده‌ایم تا ریشه‌ کمبود معلم را برای همیشه خشک کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:‌ مراکز دانشگاه فرهنگیان نیاز به نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی دارند که برای این کار به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در تلاش برای تامین آن هستیم و ناامید نیستیم.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار ردیف استخدامی برای آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شده است، افزود: دانشگاه فرهنگیان 25 هزار ظرفیت خالی دارد و تا به امروز با سازمان امور اداری و استخدامی، بیت رهبری، وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر علوم مکاتبه کرده‌ایم، در حدود 11 نامه به بخش‌های مختلف زده‌‌ایم. هم‌‌اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که ما به دنبال مسئولان هستیم تا بگوییم ظرفیت خالی برای تربیت معلم داریم.

خنیفر بیان کرد: استفاده از بازنشستگان یکی از روش‌های جبران کمبود معلم است و این روش اشتباه نیست چرا که یک فرد 18 سالگی وارد مراکز تربیت معلم می‌شود و در 48 سالگی بازنشسته خواهد شد و این صحیح نیست که در این سن خانه‌نشین شود درحالیکه می‌تواند خدمت خود را ادامه دهد و از تجارب او بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان برای امسال به 400 ردیف هیئت علمی نیاز دارد و تا سال 1404 باید دو هزار و 80 عضو هیئت علمی جذب دانشگاه شوند تا بتوانیم آموزش دانشجو معلمان را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تربیت معلم باید با کاهش تکیه بر ماده 28 دانشگاه فرهنگیان انجام شود، افزود: ظرفیت جذب دانشجومعلمان باید افزایش یابد و امیدواریم گام نخست را با جذب 25 هزار دانشجو معلم برای سال تحصیلی 96-97 برداریم.

خنیفر ادامه داد: هم‌اکنون دانشگاه آزاد ظرفیت‌های خالی دارد که می‌‌توانیم از این ظرفیت برای تربیت دانشجومعلمان با استانداردهایی که ما تعیین می‌کنیم، بهره‌مند شویم و در این رابطه جلسه‌ای را با مسئولان این دانشگاه داریم.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار