ربیعی: بیکاری دهه شصتی‎ها نمی‎گذارد اشتغالزایی ما حس شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ربیعی: بیکاری دهه شصتی‎ها نمی‎گذارد اشتغالزایی ما حس شود

وزیر کار با اعلام اینکه در سال ۹۳ عده‌اى رشد را انکار کردند و اکنون نیز اشتغالزایى را انکار مى‌کنند!، علت نامحسوس بودن اشتغال را بیکار ماندن دهه شصتى‌ها در دهه ۸۰ و انتقال آنها به این زمان ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، على ربیعى در سفر دو روزه خود به استان کردستان عدالت بین نسلى و عدالت منطقه‌اى را از برنامه‌هاى دولت در اقتصاد مقاومتى اعلام و عنوان کرد: اگر بخواهیم نابرابرى‌ها را در مناطق کمتر توسعه یافته و میان استان‌هاى مرزى با مرکز از بین ببریم باید برنامه‌ها را به درستى اجرا کنیم.

ربیعى قانون اساسى ایران را یکى از مترقى‌ترین قوانین اساسى دنیا بیان کرد و افزود: قانون اساسى ما در درون خود به حدى اجتماعى روشنفکرى است و عناصر برجسته دارد که با انجام بسیارى اقدامات نیز هنوز به آن نرسیده‌ایم.

وی دلیل عدم نیل به قانون را نبود برنامه مشخص دانست و اظهار کرد: دولت دوازدهم با برنامه در این جهت حرکت مى‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نوسان قیمت سکه و ارز در دوره قبل، ثبات قیمت‌ها را سبب پیش‌بینى پذیرى سرمایه‌گذارى عنوان و خاطر نشان کرد: ایجاد زیرساخت‌هاى مناسب موجب شده تورم قابل قبولى براى سرمایه‌گذارى و پیش‌بینى اقتصاد ایجاد شده است.

وی با اذعان به اینکه در سال 93 عده‌اى رشد را انکار کردند و اکنون نیز اشتغالزایى را انکار مى‌کنند!، علت نامحسوس بودن اشتغال را بیکار ماندن دهه شصتى‌ها در دهه 80 و انتقال آنها به این زمان ذکر کرد و گفت: حجم نیروى کارى که وارد بازار کار شد بیشتر از کار ایجاد شده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نابرابرى‌ها را کم کنیم، اضافه کرد: بر این اساس در اختصاص بودجه اشتغال فراگیر بیشترین سهم را به استان‌هاى کمتر برخوردار داده‌ایم و استان کردستان یکى از آنها بود و در بخش اشتغال روستایى و عشایر کمترین نرخ تسهیلات یعنى 4 درصد براى استان‌هاى مرزى در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: گرایش ما در اشتغال بیشتر به سمت اشتغال‌هاى خرد و متوسط به پایین است و در این زمینه سهم مناسبى براى کردستان در نظر گرفته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار