ربیعی: 200هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ربیعی: 200هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می گوید، تاکنون 200 هزار نفر در طرح کارورزی که از یکم تیرماه در سراسر کشور اجرایی می شود ، ثبت نام کرده اند. از این تعداد 50 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی و مابقی غیر تحصیل کرده دانشگاهی هستند.

‘علی ربیعی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، توضیح داد: 150 هزار نفر که تحصیلات دانشگاهی ندارند با حمایت های کارفرمایی به کار مشغول می شوند. ثبت نام شدگان یک هفته آموزش مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می بینند و کارت صلاحیت حرفه ای دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، طرح کارورزی از جمله طرح های حمایتی دولت یازدهم برای توسعه اشتغال در کشور است.
در دولت یازدهم در کنار طرح تکاپو که اشتغال با توجه به مزیت ها و ظرفیت های استانی توسعه می یابد،طرح کارورزی هم اجرایی می شود. هدف از ایجاد طرح کارورزی به کارگیری نیروی تحصیل کرده است که هم اکنون نرخ بیکاری آنان بیش از 30 درصد است.
بر اساس این طرح ،فارغ التحصیلان دانشگاهی با ثبت نام در این طرح می توانند در یک کارگاه استخدامی بکار گرفته شوند و یک سوم دستمزد را هم دریافت کنند. کارجویان از طرف کارفرما بیمه حوادث می شوند که سهم این بیمه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
طرح کارورزی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته صنعتی هم اجرا می شود اما در این کشورها کارورزان از حقوق بالایی برخوردار هستند.
منتقدان این طرح در ایران آن را به مثابه طرح استاد –شاگردی تنزل می دهند و مدعی هستند با اجرای این طرح حقوق کارگران را زیر پا می گذارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار