رتبه اول دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در پذیرش دانشجو

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رتبه اول دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در پذیرش دانشجو

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به تنوع 380 رشته در این دانشگاه، گفت: سال گذشته حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کابردی استان پذیرش شدند و این دانشگاه رتبه اول را از نظر پذیرش دانشجو نسبت به تعداد مراکز در بین دانشگاه‌های علمی کابردی کسب کرد.

مسعود خداپناه در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: هدف از ایجاد دانشگاه علمی کاربردی، ایجاد مهارت است و رویکرد ما به جای نگاه مدرک‌گرایی، حرکت به سمت مهارت‌گرایی است. برای اینکار رشته‌های تحصیلی جدیدی که اضافه می‌کنیم، با در نظر گرفتن این موضوع است که با ماموریت علمی کاربردی همخوانی داشته باشد و هر مرکزی رشته‌های تخصصی خود را توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم، افزود: سال گذشته 90 رشته‌محل جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان ایجاد و بیش از 70 رشته‌محل که دیگر در استان متقاضی نداشتند، حذف شدند. این جایگزینی در دانشگاه علمی کاربردی با توجه به سند توسعه استان و بخش‌های مختلف اقتصادی، خدمات، کشاورزی، صادرات و واردات و … می‌تواند توسعه پیدا کند و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان ادامه داد: تنوع رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در کشور حدود 800 رشته است که این رقم در استان 380 رشته‌محل فعال است.

خداپناه تصریح کرد: سال گذشته در اولین فراخوانی که در مهرماه انجام شد، حدود هشت هزار دانشجو مهرماه سال گذشته در کلاس‌های درس ما ثبت‌نام کردند. دانشگاه استان رتبه یک کشوری را در پذیرش دانشجو نسبت به تعداد مراکز علمی کاربردی داشت و همچنین دو هزار نفر در تکمیل ظرفیت بهمن‌ماه وارد دانشگاه شدند، بنابراین در مجموع حدود 10 هزار دانشجو در سال تحصیلی 97- 96 پذیرش داشته‌ایم.

وی با اشاره به تنوع زیاد رشته‌ها در دانشگاه علمی کاربردی استان، عنوان کرد: به دلیل این که این ظرفیت و توانمندی در دانشگاه وجود دارد، ما می‌توانیم این تقاضا را پاسخ دهیم و افراد با توجه به علاقه خود و شرایط بازار کار، این رشته‌های تحصیلی را انتخاب می‌کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در خصوص فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، گفت: معمولا بالای 70 درصد فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند و اشتغال پیدا می‌کنند. همچنین انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه در حال سازماندهی است و دانش‌آموختگان دانشگاه می‌توانند وارد این انجمن شوند تا اگر برای اشتغال نیاز به کمکی داشته باشند، این کار انجام شود. برای این منظور یک سامانه نیز در حال طراحی است.

خداپناه ادامه داد: همچنین سال گذشته یک کلینیک اشتغال و کاریابی را راه‌اندازی و کارگاه‌هایی را برگزار کردیم که دانشجویان مطلع باشند و کارآفرینان استان در این کلینیک دعوت شده و توانمندی‌ها و تجارب خود را به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان منتقل ‌می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته در همایش بیست‌و پنجمین سالگرد دانشگاه، 10 مرکز برتر از حدود 600 مرکز علمی کاربردی کشور انتخاب شدند که از این بین دو مرکز از خوزستان بودند که نشان‌دهنده جایگاه دانشگاه علمی کاربردی خوزستان از نظر کیفیت و پشتیبانی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار