رتبه برتر خوزستان در طرح‌های تشویقی جذب نیرو در شرایط کرونا

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای حمایت از کارفرمایانی که در شرایط کرونا جذب نیرو داشته‌اند، استان خوزستان با قراردادن سه هزار و ۲۰۰ نفر در طرح یاران دستمزد و حدود یک هزار نفر در طرح مشوق بیمه‌ای، توانست رتبه برتر را در سطح کشور برای این دو طرح کسب کند.

ارسلان غمگین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حمایت از کارفرمایان در شرایط بیماری کرونا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای سیاست‌های فعال بازار کار است که دو طرح مهم یاران دستمزد و مشوق بیمه‌ای را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: برای حمایت از کارفرمایانی که در شرایط کرونا جذب نیرو داشته‌اند، استان خوزستان با قراردادن سه هزار و ۲۰۰ نفر در طرح یاران دستمزد و  حدود یک هزار نفر در طرح مشوق بیمه‌ای، توانست رتبه برتر را در سطح کشور برای این دو طرح کسب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص کارگران اقماری نیز افزود: کارگران اقماری که اکثرا کارگران دکل‌های حفاری هستند، عمدتا به صورت نوبت‌کاری در محل کار خود حاضر می‌شوند و با توجه به شرایط کار ،طبق مواد ۵۷ و ۵۹ و ۶۲ قانون کار از نوبت‌کاری، اضافه‌کاری و کار در ایام تعطیل در صورت احراز شرایط برخوردار می‌شوند.

اخبار استان اخبار