رشته‌های پرطرفدار مانع حذف 100درصدی کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رشته‌های پرطرفدار مانع حذف 100درصدی کنکور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رشته‌های پرطرفدارمانع حذف 100درصدی کنکور است، از آموزش‌وپرورش به دلیل فراهم نکردن سازوکار لازم برای افزایش سهم معدل در کنکور انتقاد کرد.
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره موانع حذف کنکور از چرخه آموزشی کشور، گفت: برای اجرایی شدن افزایش سهم معدل و نمرات آموزشی دانش آموزان در کنکور96-97 نیازمند آماده شدن زیرساخت‌های ارزیابی و سنجش توسط وزارت آموزش و پرورش هستیم اما متاسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش سازوکارهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی پایه اول تا سوم دبیرستان را فراهم نکرده است و به همین دلیل همچنان سهم آزمون کنکور 80 درصد و سهم سوابق تحصیلی 20 درصد است و با چشم‌انداز قانونی که مقرر کرده بود سهم معدل به 80 درصد برسد، فاصله زیادی وجود دارد.
اولاد قباد افزود: نمی‌توان کنکور را در رشته‌های پرطرفدار از جمله پزشکی و داروسازی حذف کرد زیرا متقاضی این رشته‎ها بسیار بالا است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه اول تا سوم دبیرستان امری مناسب و زمینه‌ساز اجرای قانون تلقی می‌شود اما هم اکنون سازوکارهای لازم توسط وزارت آموزش و پرورش در این زمینه دیده نشده است بنابراین در کنکور پیش رو، اگر معدل پایه سوم آموزشی دانش آموزان بالاتر از تراز کنکوری فرد باشد این امر تاثیر مثبت درمحاسبه نتایج آزمون برای دانش آموزان خواهد داشت.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رشته‌های پر طرفدار مانع حذف 100 درصدی کنکور است یادآورشد: سازوکارهای لازم برای حذف کنکور در آموزش و پرورش دیده نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار