رشته های دانشگاه چمران اهواز به 336 عدد جهش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رشته های دانشگاه چمران اهواز به 336 عدد جهش یافت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تعداد رشته های این دانشگاه در یک دهه اخیر از 194 به 336 رشته فعال جهش یافته که پیشرفت خوبی را نشان می دهد.

دکتر علیرضا جلیلی فر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص دیگر شاخص های ارتقای دانشگاه افزود: در سال های 87 تا 97، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه از 509 به 580 نفر و از 13 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در زمینه جذب دانشجو نباید فقط کمیت لحاظ شود بلکه مسایل منطقه ای و نیاز جامعه اهمیت دارد.
جلیلی فر بیان کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز همیشه مساله جذب هیات علمی یک معضل است و به دلیل شرایط اقلیمی جذب به سختی انجام می شود.
معاون دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ارزیابی دقیق از رشته های مورد نیاز برای جذب هیات علمی از دیگر برنامه ها است چون در برخی رشته ها فقر عضو و در برخی دیگر مازاد داریم که به عنوان مثال رشته فرانسه نیاز بیشتری به جذب دارد.
وی بیان کرد: نسبت استاد به دانشجو حدود نیم درصد است که بهترین شرایط یک به 18 اعلام شده است و همچنین تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه از 400 به یک هزار و 100 افزایش یافته است.

** مرکز یادگیری در دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی می شود
جلیلی فر گفت: راه اندازی مرکز یادگیری (LEARNING CENTER)از جمله برنامه های آینده دانشگاه است که هدف این است که اعضای هیات علمی، کارشناسان و کارمندان دانشگاه در طول دوره خدمت، آموزش لازم به ویژه در خصوص روش های تدریس را فرا گیرند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا مراکز یادگیری فعال هستند و کارهای بازآموزی و دوره های ضمن خدمت برگزار می کنند.
وی ادامه داد: جای این مرکز در بسیاری از دانشگاه های ما خالی است و نمونه این مرکز تنها در دانشگاه مشهد فعالیت می کند.
جلیلی فر بیان کرد: ویرایش مقالات علمی استادان دانشگاه پیش از اینکه برای چاپ به مجلات انگلیسی زبان ارسال شود در زمره فعالیت های این مرکز یادگیری است.
وی همچنین ارتقای نرم افزارهای الکترونیکی آموزش را از دیگر برنامه های این دانشگاه بیان کرد و گفت: تا پایان امسال تغییرات عمده ای در سیستم نرم افزاری آموزش ایجاد می شود.
وی بیان کرد: از دیگر برنامه های حوزه آموزش این است که آموزش دانشگاهی با توان اشتغال زایی دانشجویان ارتباط یابد و تسهیلات لازم در این راستا فراهم شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار