رطوبت در ماهشهر خوزستان به 93 درصد رسید

دسته ها: اخبار استان اخبار

رطوبت در ماهشهر خوزستان به 93 درصد رسید
معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت در صبح روز دوشنبه در ماهشهر در جنوب این استان به 93 درصد رسید.

علیرضا غلامپور دوشنبه اظهار کرد: میزان رطوبت در این مدت در شادگان 89 درصد، آبادان 88 درصد، اهواز 83 درصد، بستان 82 درصد، هندیجان 74 درصد، بهبهان 72 درصد، امیدیه 65 و شوشتر 61 درصد گزارش شده است.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی، استقرار جریانات جنوبی تا آخر هفته را بر روی خوزستان نشان می دهد که به تناوب موجب بالارفتن رطوبت و پدیده شرجی به ویژه در مناطق جنوبی، ساحلی و مرکزی این استان خواهد شد.

غلامپور ادامه داد: در بعدازظهر با صعود توده هوای مرطوب در ارتفاعات نیمه شمالی و شمال شرق، انتظار افزایش ابر و احتمال رگبار خفیف و پراکنده به شکل محدود توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: با تضعیف جزیی زبانه پرفشار جنب حاره ای، در همین مدت، نوسان یک تا دو درجه ای هوا نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 49 و ایذه با 25 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده است.

غلامپور پیش بینی کرد که حداکثر دمای روز دوشنبه در اهواز به 47 و فردا صبح حداقل به 31 درجه سانتی گراد برسد.

پدیده شرجی از اوایل مرداد به مدت بیش از دو هفته در خوزستان ادامه داشت که در برخی شهرهای استان به بیش از 87 درصد رسید و پس از روند کاهشی به مدت یک هفته، دوباره خوزستان را فرا گرفته است.

اخبار استان اخبار