روایت بطحایی از نیروهای مازاد اداری و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور۹۸

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

روایت بطحایی از نیروهای مازاد اداری و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور۹۸

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نیروی اداری کل کشور داریم توضیحاتی درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی امروز در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی، اظهار کرد: کل نیروی اداری ما در اموزش و پرورش 50 هزار نفر است و اینکه برخی می‌گویند 100 هزار نیروی مازاد وجود دارد، مشخص نیست این عدد را از کجا بدست آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیرماه پرداخت خواهد شد، افزود: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 96، سه هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است که تا پایان تابستان و در سه قسط پرداخت خواهد شد و برای پرداخت نخستین قسط هزار و 200 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تأثیر قطعی و 30 درصدی سوابق تصحیلی در کنکور 98، گفت: این موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است و برخی گلایه‌هایی که درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی مطرح می‌شود به این دلیل است که درباره سوابق تحصیلی توضیحات کامل داده نشده است.

بطحایی مطرح کرد: تأثیر سوابق تحصیلی براساس امتحانات نهایی مدنظر است و هم اکنون تفاوت معناداری در معدل دانش‌آموزان سراسر کشور مشاهده نمی‌کنیم. همچنین امتحانات نهایی در سطح دانش‌آموزان متوسط طراحی می‌شود و از این جهت مشکلی وجود ندارد. همچنین در مناطق محروم با محرومیت دو و سه ضریب محرومیتی نسبت به مناطق یک در نظر گرفته می‌شود تا نابرابری آموزشی پوشش داده شود.

وی عنوان کرد: با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به سمت حذف کنکو پیش می‌رویم و این نخستین گام است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: از طریق آزمون استخدامی 18 هزار نیرو در آموزش و پرورش جذب می‌شوند و 25 هزار نفر نیز از طریق تعهد دبیری یعنی دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد و به تدریج نیروهای مورد نیاز را از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تأمین خواهیم کرد و به موازات آن از نیروهای حق التدریس استفاده خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد داده ایم تا دوره چهار ساله تربیت معلم به دو دوره دو ساله تبدیل شود که هنوز با آن موافقت نشده است

اخبار آموزش و پرورش اخبار