روز جمعه خوزستان دوباره غبارآلود می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پیش بینی می شود روز جمعه آینده بار دیگر خوزستان غبار آلود شود.

کوروش بهادری یکشنبه اظهار کرد: این گرد و غبار با منشا کانون های داخلی و خارجی وارد خوزستان می شود اما به شدت جمعه هفته گذشته نخواهد بود.

وی ادامه داد: این گردو غبار شعاع دید را به یک هزار تا یک هزار و 500 متر کاهش دهد.

وی افزود: همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، بارش های رگباری و پراکنده در بسیاری از نقاط خوزستان به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان پیش بینی می شود.

بهادری ادامه داد: همچنین کاهش دما تا حد سه تا چهار درجه در خوزستان پیش بینی می شود به صورتی که احتمالا در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی شمالی استان به صفر درجه سانتیگراد برسد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 21 و دهدز با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز در این مدت بین 19 و پنج درجه سانتیگراد در نوسان است.

توفان گرد و غبار روز جمعه اهواز را در نوردید و شعاع دید را به 50 متر کاهش داد و میزان آلودگی به 66برابر حد مجاز رسید به گونه ای که باعث قطعی برق و آب و لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز شد.

به دنبال ادامه قطعی آب و برق در روز شنبه مدارس اهواز و کارون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شدند و ادارات تا ساعت 12دایر بودند.

مدارس اهواز، کارون و باوی در نوبت صبح روز یکشنبه نیز تعطیل شدند.

اخبار استان اخبار