رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیگیر اصلاح اشکالات آزمون استخدامی نفت هستیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در آزمون استخدامی نفت موارد و اشکلاتی موجود است که پیگیر رفع آنها در کمیسیون انرژی مجلس هستیم.

فریدون حسنوند روز یکشنبه با اشاره به وضعیت استخدام و آزمون استخدامی شرکت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درباره استخدام‌هایی که از قبل در شرکت نفت انجام گرفته، آزمون هایی که در آن افرادی پذیرفته شده‌اند و آزمون جدید استخدامی وزارت نفت، جلسات متعددی با وزیر نفت برگزار شد و اخیرا نیز در نشستی حول همین موضوع وزیر نفت را به کمیسیون انرژی مجلس دعوت کردیم.

وی افزود: اگر اشکالات وارده به آزمون استخدامی نفت برطرف نشود و تضییع حقوقی در آن صورت گیرد قطعا کمیسیون انرژی وظیفه حقوقی خود را درقبال آن انجام میدهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در ارتباط با استخدام‌های که از قبل صورت گرفته و آزمون جدید استخدامی اشکالاتی وارد است بیان کرد: اعتقاد داریم که سهمیه‌ای نظیر بومی گزینی، ویژه خوزستان، ‌در این آزمون باید لحاظ شود اما هنوز این سهمیه اعمال نشده است.

حسنوند با اشاره به تعیین معدل و رتبه برتر دانشگاهی به عنوان یکی از شروط ثبت نام در آزمون استخدامی نفت گفت: درباره این 2 موضوع نیز اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس ماده 47 برنامه ششم توسعه، اعلام شده پیمانکاری ها و استخدامی ها باید بومی باشند در حالی که وزارت نفت اعتقاد دارد ماده 47 تنها مربوط به پیمانکاران است.

وی توضیح داد: در ابتدا و انتهای ماده 47 برنامه ششم توسعه، صدر و ذیل با هم تفاوت دارند صدر در خصوص پیمانکاران و ذیل در ارتباط با بکارگیری افراد بومی است که وزارت نفت، وزارت نیرو و انرژی اتمی به صراحت و با تصریح در این ماده ذکر شده اند.

به گزارش ایرنا ثبت نام در آزمون استخدامی نفت از تاریخ 25 آبان سال جاری تا یکم آذر برقرار بود که در فراخوان آن به فارغ التحصیل برتر بودن در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد و معدل بالای 19 اشاره شده بود این موضوع واکنش بسیاری از دانشجویان دانشگاه های خوزستان به ویژه دانشجویان دانشگاه نفت و مردم استان را برانگیخت.

همچنین دانشجویان دانشکده نفت اهواز در سال 1394، در اعتراض به مصوبه وزارت نفت مبنی بر لغو اولویت استخدام این دانشجویان و همچنین مصاحبه تلویزیونی معاون وزیر نفت مبنی بر هم تراز شدن سهمیه استخدامی دانشکده صنعت نفت با دانشگاه های معتبر آن زمان دست به تجمعاتی زدند.

دانشگاه صنعت نفت، دانشگاهی دولتی، وابسته به وزارت نفت ایران است و چهار دانشکده شامل نفت اهواز، نفت آبادان، نفت تهران و علوم دریایی محمود آباد از زیرمجموعه های آن به شمار می روند.

یک هزار و 100 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشکده نفت اهواز تحصیل می کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار