زمان برگزاری آزمون «توانمندسازی آموزش‌دهندگان سوادآموزی» به اواخر مرداد ماه موکول شد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

زمان برگزاری آزمون «توانمندسازی آموزش‌دهندگان سوادآموزی» به اواخر مرداد ماه موکول شد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی، از برگزاری این آزمون در اواخر مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: با توجه به درخواست آموزش دهندگان، زمان برگزاری آزمون پایانی توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی به اواخر مرداد ماه موکول شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آزمون آزمایشی برای خودآزمایی آموزش‌دهندگان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: آزمون آزمایشی بر اساس آشنایی با نوع سؤالات و میزان پیشرفت یادگیری آموزش دهندگان تا پایان خرداد ماه 96 بر روی سامانه آموزش‌های الکترونیکی قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون، در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه توانمندسازی آموزش دهندگان، متناسب با میزان آمادگی نسبت به انتخاب تاریخ‌ آزمون اقدام کنند و در آزمونی که در نزدیکترین مرکز جهاد دانشگاهی محل سکونت خود برگزار می‌شود، شرکت کنند.

باقرزاده با اشاره به اینکه انتخاب مرکز آزمون و تاریخ شرکت در آزمون از طریق مراجعه به پروفایل برای تمام کاربران الزامی است، بیان‌ داشت: در صورت مراجعه کردن افراد به مراکز آزمون، بدون انتخاب تاریخ و محل آزمون از طریق پروفایل خود، آزمون از آنان‌ به عمل نخواهد آمد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: منبع اصلی آزمون محتوای فیلم‌ها و پاورپوینت‌های هر درس است و مطالب بارگذاری شده در قالب PDF جهت مطالعه و دانش افزایی است.

وی با بیان اینکه آزمون پایانی حداقل 100 سؤال چهار گزینه‌ای است که پاسخ دهندگان 2 ساعت برای پاسخگویی زمان در اختیار دارند، افزود: آزمون نمره منفی ندارد و حدنصاب نمره قبولی در آزمون، پاسخگویی صحیح حداقل به 60 درصد سؤالات است.

باقرزاده با تأکید بر اینکه اگر آموزش دهنده‌ای در اولین آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشود می‌تواند با پرداخت هزینه، مجدداً در آزمون شرکت کند، افزود: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی از سوی جهاد دانشگاهی به مدت 126 ساعت صادر و اعطا می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: لوح فشرده حاوی فیلم‌های آموزش دروس عمومی و تخصصی، پس از تکمیل مراحل ضبط و بارگذاری، توسط جهاد دانشگاهی آماده و به صورت رایگان در دو مرحله از طریق واحدهای سواد آموزی در اختیار ثبت‌نام کنندگان قرار می‌گیرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار