زمان خوداظهاری بیماران کرونایی ارشد فراگیر پیام نور اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش درباره خوداظهاری بیماران کرونایی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توضیحاتی داد.

 

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا باید فرم خوداظهاری را برای شرکت در این آزمون پر کنند.

او ادامه داد: متقاضیان این آزمون لازم است از روز چهار‌شنبه ۱۵ بهمن به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در این سامانه نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: متقاضیانی که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند باید با رعایت ضوابط بهداشتی در تاریخ ۱۶ بهمن با مراجعه به باجه رفع نقص گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه کنند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آن‌ها به عمل آید.

داوطلبان باید به نکات زیر توجه کنند:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کرده و به موقع در محل آزمون حضور پیدا کنند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری شود.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری شود.

۷- داوطلبان از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کنند.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج کمک بگیرید.

۹- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار