سالانه ۲۰ درصد ظرفیت پزشکی مناطق محروم افزایش می‌یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان سنجش گفت: برای کمک به آرامش کنکوری ها، دفترچه سوالات را تفکیک خواهیم کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان _ عبدالرسول پور عباس گفت: محور تغییرات در کنکور سراسری ۲ بخش است یکی تاثیر سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد است که این تاثیر هم مثبت است. تغییر دیگر در اجرای بهتر آزمون است که دفترچه‌ها تفکیک می‌کنیم تا بیشترین میزان امنیت و آرامش را برای داوطلبان مهیا شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با تفکیک دفترچه سوالات داوطلب تعداد سوالات کمتری را در هر دفترچه مشاهده می‌کند که با این کار به آرامش داوطلب کمک می‌شود. از طرفی سوالات به سمت مفهومی شدن می‌روند که در چهارچوب کتاب‌های درسی است.

پورعباس گفت: در رشته پزشکی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت داریم که از ۸ هزار نفر به ۹هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسد که برای مناطق محروم تعریف شده است و تا ۴ سال بعد از آن سالانه ۲۰ درصد اضافه می‌شود. امسال نزدیک به هزار ۶۰۰ نفر افزایش ظرفیت در رشته پزشکی داریم.

او تاکید کرد که، سال آینده تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی را داریم از سال‌های بعد این تاثیر بیشتر می‌شود و سال به سال، تاثیر سوابق تحصیلی سال قبل هم لحاظ می‌شود.

به گفته پورعباس، در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ تمام فعالیت‌های آزمون‌ها الکترونیکی شد که از امسال طبق برنامه ریزی آزمون‌ها الکتریکی و هوشمند با امنیت بالا برگزار شود.

او گفت: ثبت نام در آزمون سراسری از امروز آغاز و تا ۱۷ بهمن ادامه دارد داوطلبان در سه گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می‌توانند در آزمون هنر هم شرکت کنند.

پورعباس گفت: آزمون‌ها در روزهشتم، نهم و دهم تیر ماه برگزار می‌شود. مطالعه کتب درسی بسیای مهم است به دلیل اینکه سوالات از چهارچوب کلیشه‌ای خارج است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار