سال آینده ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی می بینند/ تکلیف ۴ بانک برای پرداخت وام ارزان قیمت به سربازان

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سال آینده ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی می بینند/ تکلیف ۴ بانک برای پرداخت وام ارزان قیمت به سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با اعلام این خبر که سال آینده ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی می بینند، گفت: برای ۴ بانک وابسته به نیروهای مسلح تکلیف شد تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سربازان قرار دهند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست خبری بررسی وضعیت اقتصادی و اشتغال سربازان وظیفه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در جریان این نشست، سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، اظهار داشت: زمان سربازی فرصتی طلایی است چراکه امروزه نیروهای مسلح ما نیز غالبا سرباز محور هستند و اولویت دادن به سربازی جهت دفاع از کشور و حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امروزه ساز و برگ نظام کشور به سمت سلاح‌های پیشرفته رفته است و کشور نیازمند سرباز ماهر است، همچنین جامعه ما با مشکل اشتغال روبه‌رو است؛ اگر سربازان مهارت لازم را ببینند این مشکل پس از خدمت برای آن‌ها حل می شود و معضل اشتغال کشور کمرنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها از جهت تامین هزینه‌ها و کمک به درآمد اولیه خوداشتغالی سربازان تاثیر بسزایی دارند، افزود: ما به سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت ICT امیدوار هستیم که در دوره سربازی، سربازان را آموزش دهند تا بر این اساس، سالانه ۴۰۰ هزار نفر در این طرح ها آموزش بینند و مهارت کسب کنند.

فرحی تصریح کرد: برای اجرای طرح ۲ فرآیند ایجاد کردیم که ابتدا غربالگری و استفاده بهینه مهارت در حین خدمت که این بازه از دوره دبیرستان و قبل از شروع خدمت آغاز می‌شود و داوطلبان سربازی با توجه به علایق و سلایق خود آموزش می‌بینند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: سربازان طبق آموزش های خود و با تکیه بر تسهیلات بانک‌ها به حیطه اشتغال کشور قدم می‌گذارند و در این طرح هر دستگاهی باید بخشی از اقدامات را بپذیرد تا به مهارت و اشتغال سربازان کمک شود.

سردار فرحی گفت: در طرح مهارت آموزی اشتغال به دنبال ایجاد نشاط و جذابیت در کنار تخصص آموزی سربازان هستیم تا جوانان سربازی خود را در محیط بانشاط به اتمام برسانند.

وی تصریح کرد: اساس و پایه ما وزارت کار بوده است و اولین تفاهم نامه خود را با وزارت کار شروع کردیم؛ در هشت ماهه گذشته ۳ بار آزمون برگزار شده است که در مجموع ۲۳۰ هزار نفر از سربازان در دوره‌ها پذیرفته شده و از این تعداد حداقل ۱۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح، افزود: در قانون بودجه سال ۹۷، بودجه مناسبی برای ادامه روند و اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و طبق برآوردها سال آینده ۲۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب خواهند کرد؛ همچنین مقرر شد، هزینه مهارت آموزی سربازان را خود نیروهای مسلح پرداخت کنند.

فرحی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت ۱۵ وزارتخانه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴ بانک وابسته به نیروهای مسلح موظف شده‌اند که پس از اتمام دوره خدمت سربازی تسهیلات ارزان قیمت دراختیار سربازان قرار دهند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار