ساماندهی رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی/ حذف ۹ هزار کدرشته محل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ساماندهی رشته‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه بالای ۱۴ هزار کد رشته محل داشت که با اجرای برنامه راهبردی اول اکنون به ۵ هزار کدرشته محل رسیده است.

محمدحسین امید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساماندهی رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ساماندهی و آمایش درباره رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از برنامه اول راهبردی دانشگاه (ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال ۹۹)، بیش از ۱۴ هزار کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود داشت، خیلی از مراکز علمی کاربردی خارج از تخصص خود دانشجو جذب می‌کردند و در مرحله‌ای لازم بود اول این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بر همین اساس ابتدا مراکزی که در رشته‌های خارج از زمینه تخصص خود دانشجو پذیرش می‌کردند، از پذیرش در آن رشته‌ها منع شدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تعداد زیادی از مراکز فرهنگ و هنر دانشگاه در رشته حقوق و یا مدیریت نیز دانشجو جذب می‌کردند که همه اینها ساماندهی شدند و رشته محل‌های دانشگاه از بیش از ۱۴ هزار کد رشته محل به ۵ هزار کد رشته محل کاهش یافت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این کاهش بخشی به دلیل ساماندهی مراکز و حذف برخی از مراکز روی داد که با توجه به حذف مراکز کد رشته محل این مراکز نیز حذف شدند.

وی افزود: مابقی کد رشته‌ها هم با اجرای ساماندهی کد رشته محل‌ها حذف شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار