سامانه اشتغال ایرانیان امسال راه اندازی می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سامانه اشتغال ایرانیان امسال راه اندازی می شود

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون با بیان این که رسته های اشتغال اولویت دار استان ها مشخص شده است از راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری اظهار کرد: در رسته های ایجاد اشتغال محدودیت داریم و این محدودیت ها توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به این که مهاجرت، تحولات اجتماعی و اقتصادی، روند خشکسالی و … هر استان تحلیل می شود، افزود: در کارگروه اشتغال استان ها رسته های اولویت دار هر استان به تصویب رسیده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی با بیان این که در شرایطی که سند آمایش سرزمینی تائید نشده است، سند اشتغال ملاک عمل در ایجاد اشتغال است، گفت: ظرفیت های مختلفی به ویژه در گردشگری وجود دارد اما در این حوزه فقط درخواست ساخت هتل و ایجاد طرح های بوم گردی ارائه می شود.

اجرای طرح یک روستا یک محصول

منصوری تصریح کرد: به غیر از اجرای طرح روستاهای بدون بیکار، طرح یک روستا یک محصول را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان این که تسهیلات اشتغال ایجاد نمی کند، گفت: پرداخت تسهیلات، میزان پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال و … را رصد می کنیم اگر در راستای طرح ارائه شده نباشد درصد سود تسهیلات را به ۱۸ درصد می رسانیم.

منصوری خاطرنشان کرد: امسال سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی می کنیم تا بتوانیم بر اساس کد ملی وضعیت اشتغال و بیکاری و همچنین دریافت تسهیلات و … را رصد کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار