سرنوشت متفاوت ستاره‌های ایرانی لیگ قطر

دسته ها: اخبار

هم‌اکنون هشت بازیکن ایرانی در لیگ ستارگان قطر شاغل هستند که البته در پایان این فصل از رقابت‌ها شرایط متفاوتی خواهند داشت. در واقع شرایط حاکم بر فوتبال برخی از لژیونرهای ایرانی قطر به گونه‌ای است که شاید فصل آینده تعداد ایرانی‌های کمتری را در لیگ ستارگان شاهد باشیم. در واقع آنها در انتهای فصل سرنوشت متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. در ادامه نگاهی به احتمالات پیرامون لژیونرهای ایرانی قطر و شرایط کنونی آنها می‌اندازیم:

مجتبی جباری (الاهلی‌)

ستاره اسبق آبی‌های پایتخت قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد. او در این فصل برای الاهلی مهره‌ای قابل اتکا به شمار می‌رفت. جباری چندی پیش مصاحبه‌ای درباره کیفیت بالای لیگ ستارگان داشت و تاکید کرد به این زودی قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد. او به طور قطع در الاهلی ماندنی است. جباری ارتباط خوبی با مسئولان الاهلی دارد و اخیرا نیز بر سر تمدید قرارداد دو ساله به توافق رسیده است. با این اوصاف، احتمالی برای بازگشت جباری به فوتبال ایران وجود ندارد و حداقل یک فصل دیگر او را در لیگ ستارگان قطر می‌بینیم. او که دومین فصل حضور خود را در الاهلی سپری می‌کند، در این فصل 23 مرتبه به میدان رفته و هشت بار نیز موفق به گلزنی شده است.

سیدجلال حسینی (الاهلی‌)

هر چقدر جباری از شرایطش در قطر راضی است سیدجلال حسینی ناراضی به نظر می‌رسد. او در طول این فصل بتدریج جایگاه خود را در ترکیب الاهلی از دست داد و همچنین از تفکرات زلاتکو کرانچار، سرمربی این تیم خارج شد. حسینی در قطر بر خلاف روزهایی که در پرسپولیس داشت خوب پول می‌گیرد اما به هر حال راضی نیست. او به هواداران، نوید بازگشت به پرسپولیس را داده است، احتمالی که روز به روز قوت می‌گیرد. هر چند احتمال بازگشت جباری به جمع سرخپوشان زیاد است اما اندک احتمالی برای ماندن او در الاهلی یا پیوستن به تیم دیگری از لیگ ستارگان قطر وجود دارد. حسینی در شبکه اجتماعی اش از بازگشت به پرسپولیس خبر داده و گفته بود خوشحال می‌شود زیر نظر برانکو ایوانکوویچ کار کند.

پژمان منتظری (ام صلال‌)

منتظری نیز در زمره ستاره‌های ایرانی لیگ ستارگان قطر قرار گرفت. ملی پوش ایرانی ام صلال قطر در این فصل 39 بار به میدان رفت و سه بار گلزنی کرد. منتظری از ارکان اصلی ام صلال محسوب می‌شود و با توجه به رضایتی که ام صلالی‌ها از وی دارند و همچنین تمایل خود پژمان، وی در لیگ ستارگان قطر ماندنی است. البته در این میان اخباری هم درباره پیوستن او به سپاهان یا بازگشتش به استقلال تهران شنیده می‌شود. با این حال بعید به نظر می‌رسد منتظری فعلا به لیگ برتر فوتبال ایران برگردد.

مسعود شجاعی (الشحانیه‌)

شجاعی پس از این‌که با تیم دسته دومی لاس پالماس اسپانیا تمدید قرارداد نکرد راهی لیگ ستارگان قطر و تیم الشحانیه شد. الشحانیه، تیم بسیار بی بنیه و ضعیف لیگ ستارگان قطر انتخاب خوبی برای هافبک هجومی تیم ملی فوتبال ایران نبود. شجاعی اما تلاش خود را برای حفظ این تیم در لیگ و سقوط نکردن آن به کار بست اما در نهایت نتوانست جلوی این اتفاق را بگیرد. شجاعی بازیکن آزاد اعلام شده است. او خود نیز با توجه به سقوط الشحانیه تمایلی برای ماندن در این تیم ندارد. گفته می‌شد پرسپولیس مقصد بعدی شجاعی است، خبری که خیلی زود تکذیب شد اما به هر حال به احتمال فراوان مسعود شجاعی به لیگ برتر ایران برمی گردد. مقصد بعدی او می‌تواند همان پرسپولیسی باشد که پیش از این اخبار مربوط به آن تکذیب شده بود.

رضا قوچان‌نژاد (الوکره‌)

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران هم در پایان این فصل بازیکن آزاد است و می‌تواند به هر تیمی که خواست برود. قوچان نژاد در 2 سال اخیر توفیق چندانی درتیم‌های عربی نداشته است. او ازتیم دسته اولی چارلتون انگلیس ابتدا به الکویت کویت پیوست اما از سوی این باشگاه کنار گذاشته شد. الوکره مقصد بعدی گوچی بود. او انتقالی قرضی به این باشگاه داشت و تاکنون 9 بار برای این تیم به میدان رفته است. قوچان نژاد که به رسم بیشتر ایرانی‌های شاغل در لیگ ستارگان قطر، شایعه حضورش در پرسپولیس به گوش می‌رسید، برای فصل آینده باز هم در لیگ ستارگان قطر البته تیمی غیر از الوکره توپ خواهد زد. البته اندک احتمالی هم برای بازگشت قوچان نژاد به فوتبال اروپا شنیده می‌شود. ممکن است او را فصل آینده مجددا در لیگ بلژیک یا دسته یک هلند ببینیم.

اشکان دژاگه (العربی‌)

دژاگه هم در انتهای فصل جاری لیگ ستارگان قطر بازیکن آزاد است، اما باشگاه العربی اعلام کرده به حفظ این مهاجم ایرانی تمایل دارد، که این تمایل برای تمدید قرارداد با توجه به مشکلاتی که دژاگه با سرمربی این تیم داشت عجیب به نظر می‌رسد . اشکان خود قصد بازگشت به فوتبال اروپا را دارد. او در 29 سالگی ترجیح می‌دهد دوباره به قاره سبز برگردد، هر چند بازگشت او به این راحتی نخواهد بود. دژاگه با 5 میلیون دلار گران‌ترین بازیکن این فصل تیمش به شمار می‌رفت. او در این فصل 24 بار برای العربی به میدان رفته است. اشکان در مقطعی از فصل با سرمربی تیم مشکل پیدا کرد و نیمکت نشین شد که مشکل در هفته‌های آینده برطرف شد. هر چند دژاگه در ترکیب تیم العربی بازیکن بسیار تاثیر‌گذاری بوده، اما به عنوان یک مهاجم چندان در گلزنی موفق نبود.

مهرداد پولادی (الشحانیه‌)

پولادی به ایران برمی‌گردد؟ برنمی‌گردد؟! پیش از آن‌که درباره فوتبال او صحبت کنیم، ابتدا باید از تصمیم نهایی او در خصوص مشکل خدمت سربازی‌اش با خبر شویم. او بر خلاف وعده‌های قبلی به ایران نیامد و مدتی بعد اظهار کرد با الشحانیه قرارداد دو ساله دارد و اگر بخواهد برگردد مشکلات جدی برایش ایجاد می‌شود. پولادی قرارداد دو ساله با الشحانیه بسته است، تیمی که به دسته پایین تر سقوط کرده است؛ تقریبا تمام راه‌ها برای بازگشت پولادی به فوتبال ایران بسته است. البته او در قطر خوب پول می‌گیرد و حداقل خیالش بابت این موضوع راحت است.

هیلدا حسینی خواه / گروه ورزش

اخبار