سریال‌هایی که رمضان 96 در تلویزیون می‌بینید + عکس

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

سریال‌هایی که رمضان 96 در تلویزیون می‌بینید + عکس

ماه مبارک رمضان زمانی است که برای تلویزیون و مخاطب از لحاظ پخش سریال مهم خواهد بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه مبارک رمضان زمانی است که برای تلویزیون و مخاطب از لحاظ پخش سریال مهم خواهد بود. می‌توان گفت مخاطبان در این ماه بیشتر به پای تلویزیون برای دیدن آثار می‌نشینند و در ژانرها و قصه‌های متفاوت شاهد سریال‌هایی از کارگردانان مختلف خواهند بود.

امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و از چند ماه قبل روند تولید سریال‌ها شروع شده تا به موقع در کنداکتور صدا و سیما قرار بگیرند.

برای شبکه یک سیما سریالی با نام «لبخند رخساره» روی آنتن می‌رود. سریالی که به جای مجموعه «پایتخت 5» در برنامه‌های شبکه یک قرار گرفت.

«لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله سال گذشته ضبط و تولید شد.

سریال «لبخند رخساره» در ۳۰ قسمت از اوایل خرداد امسال با آغاز ماه رمضان به صورت هر شبی روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و خواننده ترانه تیتراژ سریال نیز به زودی معرفی می‌شود.

سازندگان مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» کار تصویربرداری سریال را اواخر سال گذشته در لوکیشن‌های مختلف و متنوعی در شهرهای مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد، تهران، بندر انزلی و … به پایان رساندند.

«لبخند رخساره» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.

دیگر عوامل اصلی تولید این سریال عبارتند از:

مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، طراح لباس و صحنه: محمد صادقی، مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، تدوینگر: امیر شیبان خاقانی، آهنگساز: فرزین قره‌گزلو، گروه کارگردانی: امیر حسین کهکشان، مجید مافی، سالار مرضیه، دستیار تهیه: محمد نبی تقوایی، عکاس: محمد دارایی و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

*******

«سرّ دلبران» جدیدترین سریال محمدحسین لطیفی در مقام کارگردانی است که برای شبکه دو سیما آماده می‌شود.

تصویربرداری سریال «سرّ دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی این روزها در یزد ادامه دارد و گروه مشغول کار در این شهر هستند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی قبلی، کل فیلمبرداری اثر در همان شهر یزد انجام می‌شود و همه بازیگران «سرّ دلبران» نیز به نوعی مشغول این پروژه هستند.

سریال‌هایی که رمضان 96 در قاب تلویزیون می‌بینید + تصاویر

فرهاد قائمیان، محمد کاسبی، برزو ارجمند، اسماعیل محرابی، متین‌ السادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی و رضا توکلی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از:

مدیر تصویربرداری: امیر کریمی، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: حمیدرضا نوروزی، طراح چهره‌پردازی: مهری شیرازی، دستیار اول کارگردان: امیرعباس لطیفی، مدیر تولید: داوود جمشیدی، تدوینگر: خشایار موحدیان، مدیر برنامه‌ریزی: سعید عباسی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا، محصول: سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج.

*******

جلیل سامان نیز سریالی با نام «نفس» را در دستور کار دارد و برای شبکه سه سیما آماده می‌کند.

سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی است.

داستان سریال «نفس» در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

بازیگران این سریال عبارتند از:

مسعود رایگان، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.

سریال‌هایی که رمضان 96 در قاب تلویزیون می‌بینید + تصاویر

فهرست کامل عوامل «نفس» عبارتند از:

مدیر تولید: رضا نصیری‌نیا، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی، طراح صحنه و لباس بابک کریمی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر صدابرداری:جواد مقدس، مسئول جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: هادی اسلامی، برنامه‌ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، عکاس: حسن شجاعی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

*******

شبکه الکوثر نیز سریالی با نام «باب المراد» را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

سریال «باب المراد» که اولین بار است از یک شبکه ایرانی پخش می‌شود، مراحل مختلف حیات امام جواد (ع) از تولد در مدینه، ‌ همراهی پدر در مراحل مختلف، شهادت امام رضا(ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را به تصویر می‌کشد.


این سریال که محصول مشترک پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران است توسط شرکت کویتی (میدل‌آپ پروداکشن) در ایران تهیه شده و فهد میری آن را کارگردانی کرده است.

سریال‌هایی که رمضان 96 در قاب تلویزیون می‌بینید + تصاویر

سریال «باب المراد» توسط محمود عبدالکریم نوشته شده و در آن بازیگرانی از سوریه، بحرین، کویت، عراق و ایران حضور دارند.

مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و دکور و محمود رحمانی و احمد کاوری به عنوان بازیگر در این سریال حضور دارند. محمد اصفهانی نیز تیتراژ ابتدایی این سریال را به زبان عربی خوانده است.

این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۴ از شبکه الکوثر پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۴ خواهد بود.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار