سند اشتغالزایی 100هزار نفری بین دو وزارتخانه امضا شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سند اشتغالزایی 100هزار نفری بین دو وزارتخانه امضا شد

وزیر نیرو و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش بهره وری در حوزه های آب و برق با بهره‌گیری از ارتباطات و فناوری اطلاعات، سند اقدام مشترکی را امضا کردند که براساس آن قرار است 100هزار فرصت شغلی در بستری آی.سی.تی ایجاد شود.
به‌ گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت نیرو، سند اقدام مشترک دو وزارتخانه در زمینه توسعه کاربردهای فناوری‌های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ومحمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارت نیرو امضا شد.
بر اساس این سند که برای توسعه کاربردهای فناوری های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق تهیه و تدوین شده، ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در بستر آی.سی.تی(ICT) و در قالب 20 هزار شرکت کسب و کار نوپا، یک هزار شرکت متوسط، 100 شرکت بزرگ و پنج شرکت بین المللی پیش بینی شده است.
با اجرای این سند، ضمن ایجاد فرصت های شغلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صنعت برق، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست های برق و روشنایی معابر هوشمند می شود و میزان مصرف آب و برق کاهش پیدا می‌کند.
براساس مطالعات انجام شده، اجرای آزمایشی شبکه هوشمند توزیع و مصرف آب و برق، توسعه ظرفیت مخابرات و انتقال داده برای کاربردهای هر دو حوزه نیرو و ICT با استفاده از زیرساخت های شبکه توزیع برق، راه اندازی و توسعه بازار الکترونیکی آب و برق با مشارکت بخش خصوصی و طراحی و راه اندازی آزمایشی پلتفرم دسترسی پذیری داده ها و خدمات حوزه آب و برق در اولویت قرار گرفته اند.
در این سند با مشخص شدن شاخص های رسیدن به اهداف در بخش های مختلف، اجرا، مدیریت و نظارت کلان آن برعهده معاونت های تخصصی مربوط در 2 وزارتخانه خواهد بود و مجریان توسط شرکت ها و سازمان های ذیربط در دو وزارتخانه معرفی می شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار