سهم 80 درصدی جوانان از تسهیلات اشتغالزایی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سهم 80 درصدی جوانان از تسهیلات اشتغالزایی

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برداشت 1.5 میلیارد دلاری بودجه اشتغالزایی از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: از آنجایی که صندوق توسعه ملی و بانک‌ها باید معادل این مبلغ، سهم خودشان را روی این بودجه اضافه کنند، در مجموع 12 هزار میلیارد دلار در حوزه اشتغال زایی مناطق روستایی سرمایه گذاری خواهد شد. سمن‌های فعال در حوزه جوانان می‌توانند از این فرصت برای بهره‌مندی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

به گزارش ایسنا وی در ادامه با اشاره به تخصیص 60 هزار میلیارد تسهیلات جدید نظام بانکی در حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت و معدن، تجارت، IT و گردشگری تصریح کرد: با برنامه ریزی دولت یک میلیون و 300 هزار شغل جدید با همکاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد تاهم پاسخگوی تقاضای جدید اشتغال باشیم و هم بخشی از بیکاری‌های به جا مانده از گذشته برطرف شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه بیش از 80 درصد از تسهیلات اشتغالزایی صرف حوزه کارآفرینی جوانان خواهد شد ادامه داد: در یک سال گذشته چه در دولت یازدهم و چه با گذشت نزدیک به هفت ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم، رئیس جمهور در جلسات متعددی بر روی جوان گرایی و انتقال مدیریت به نسل جدید تاکید کرده است. انتصاب یک وزیر جوان نیز در هیات دولت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت ساماندهی امور جوانان افزود: در حال حاضر در دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه‌های مربوط به جوانان مانند سرباز مهارت، افزایش امکانات مناطق محروم، ایجاد اشتغال و … از همه دستگاه‌ها پاسخ مثبت دریافت کرده‌ایم.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار