سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بر اساس همان تصمیمی که وزارت علوم پیش از این اعلام کرده است، سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان و طبق منابع جدید طراحی خواهد شد.

دکتر سعید رضا عاملی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و چهلمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، چند جلسه است که دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور موضوع کنکور است، افزود:  در حال بررسی هشت سیاست کلان مربوط به این موضوع هستیم.

وی اظهارکرد: به طور طبیعی بر اساس این هشت سیاست کلان وزارتخانه های علوم و بهداشت بایستی ضوابط اجرایی شان را برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص کنکور اعلام کنند.

بدنبال حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هستیم

عاملی بیان کرد: به طور اساسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم منتهی این مقداری زمان بر است.

عاملی افزود: در دانشگاه های بسیاری از کشورها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کنکور ندارند و بر اساس تقاضای دانشجو به دانشگاه یا در مقطع دکتری به استاد، دانشجو پذیرش می شود لذا بیشتر بحث ما بر روی کارشناسی متمرکز است.

 

کنکور ۱۴۰۰ همانند امسال برگزار می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه، حذف کنکور نیازمند حداقل یکسال کارمقدماتی و تمهیدات مورد نیاز است، برای سال ۱۴۰۰ اتفاقی نخواهد افتاد و کنکور به همین شکل فعلی برگزار می شود.

وی  اظهار امیدواری کرد که بخش سیاست گذاری مربوط کنکور در جلسه آینده ستاد نقشه راهبری جامع علمی کشور جمع بندی شود.

سوالات کنکور سال آینده برای داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص دغدغه های داوطلبان نظام قدیم و اینکه آیا تصمیم جدیدی در ارتباط با منابع درسی این دسته افراد برای شرکت در کنکور  اتخاذ شده یا خیر اظهارکرد: بدلیل اینکه ما طبق مصوبات قبلی عمل می کنیم، لذا بر اساس همان تصمیمی است که وزارت علوم اعلام کرده است. برای کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان خواهد بود و طبق منابع جدید سوالات طراحی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در چند سال گذشته داوطلبان نظام قدیم کنکور خواهان ادامه برگزاری این آزمون بودند و تا زمانی که حساب کاربری اینستاگرام منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعال بود بارها با داغ کردن هشتگ هایی، خواهان برگزاری کنکور نظام قدیم بودند. شورای سنجش و پذیرش دانشجو آخرین بار در سال ۹۷ اعلام کرد کنکور نظام قدیم ها در سال ۹۸ و آخرین دوره آزمون برای آنها در سال ۹۹ برگزار می شود با این تفاوت که در کنکور امسال، داوطلبان حق انتخاب نظام قدیم یا جدید را با توجه به طراحی ۲ نوع سوال داشتند. به نظر می رسد از سال آینده آزمون ۱۴۰۰ فقط با طراحی یک نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید برگزار شود.

ضمانت اجرایی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با قوه قضائیه است

عاملی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ آذر و سی وششمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضمانت اجرایی مصوبات این شورا گفت: ضمانت اجرایی مصوبات شورای عالی مانند سایر قوانین و مقررات با قوه قضائیه است.

او با بیان اینکه، در این خصوص هماهنگی لازم با قوه قضائیه برقرار شده است، گفت:سازمان بازرسی کل کشور خود را مکلف می داند که  اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیگیری کند.

وی افزود: ما بعنوان نهاد سیاست گذار، ناظر و ارزیاب کار نظارتی خودمان را انجام می دهیم و هرجا نیازمند ضابطه اجرایی قوه قضائیه باشیم نیز قوه قضائیه ورود پیدا خواهد کرد.

عاملی با اشاره به اینکه، یک نسخه از تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی  به منظور پیگیری برای رییس قوه قضائیه  ارسال می شود، گفت: البته یک نسخه نیز برای شورای نگهبان ارسال می شود تا از  قوانینی که مغایر با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است جلوگیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: طبق اصل ۵۷ قانون اساسی درصورتی که مصوبه ای مغایر با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد در واقع مغایر با قانون اساسی است

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار