شرایط استخدامی اخیر وزارت نفت ظلم آشکاری در حق جوانان خوزستان است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط استخدامی اخیر وزارت نفت ظلم آشکاری در حق جوانان خوزستان است

امام جمعه بندرماهشهر گفت: شرایط استخدامی اخیر وزارت نفت ظلم آشکاری در حق جوانان خوزستان است، بنابراین ضرورت دارد مسئولان در اسرع وقت در شرایط آن تجدید نظر کنند و دراین میان نگاه ویژه ای به جوانان خوزستانی داشته باشند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر،افزود: مسئولان وزارت نفت به گونه ای شرایط جذب 2 هزار و 500 نفر را در این وزارت فراهم کرده اند که سهم جوانان خوزستانی در این میان صفر یا نزدیک به صفر است؛ در حالی که محل فعالیت نیروهای جذب شده باید خوزستان باشد، شرایط استخدامی را متناسب با دانشگاه های برتر کشور مقرر کرده اند.
وی به نامه اخیر ائمه جمعه خوزستان به رئیس جمهوری در این رابطه اشاره کرد و گفت: متن این نامه خطاب به رئیس جمهوری و وزیر نفت، حاکی از آن است که شرایط استخدامی اخیر وزارت نفت ظلم آشکاری در حق جوانان خوزستان است؛ البته این اتفاق تازه ای در وزارت نفت نیست، در صنایع پتروشیمی در ماهشهر نیز درصد بالایی از نیروهای شاغل در این صنایع غیربومی هستند.
حجت الاسلام غبیشاوی افزود: نباید نسبت به این شرایط در خوزستان که آمار بیکاری قابل توجه و خطر آسیب های اجتماعی فراوانی دارد بی تفاوت بود، چرا که هر خللی در این استان امور کل کشور را مختل می سازد.
وی ادامه داد: نباید با نادیده گرفتن حقوق مردم خوزستان به آنها ظلم کرد و فرصتی برای دشمنان نظام مهیا کرد؛ شرایط پر خطری است و مسئولان بدانند به حفظ امنیت و آرامش خوزستان باید نگاه ویژه ای داشت.
خطیب جمعه بندرماهشهر گفت: با وجود ماده 47 برنامه ششم توسعه کشور، استخدام نیروهای بومی در وزارت نفت در اولویت است اما شاهد رعایت نکردن این ماده هستیم؛ مسئولان باید تلاش کنند در شرایط اخیر استخدامی وزارت نفت تجدید نظر کنند.
وی ادامه داد: حق مردم خوزستان بهره بردن از تمام سهمیه استخدامی وزارت نفت است چرا که سال هاست شاهد تبعات حضور این صنایع در کنار خود هستند.
حجت الاسلام غبیشاوی خاطرنشان کرد: تنها در شرایطی استخدام نیروی غیربومی جایز است که تخصص مورد نظر این وزارت در خوزستان وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم در اسرع وقت نسبت به شرایط استخدامی وزارت نفت تجدید نظر شود و از جوانان ولایی، متعهد و توانمند استان زرخیز خوزستان استفاده شود.
امام جمعه ماهشهر در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ضرورت دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و مهم ترین ویژگی وی را یعنی مجاهد و آزاد از قید و بند دنیا را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: به طور قطع نماینده ای که دارای این ویژگی ها باشد قوانینی که تصویب می کند، قوانین سالم و کاربردی خواهد بود و مرهمی بر دردهای جامعه می باشد.
وی در فراز دیگری از خطبه ها با تهنیت سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی برای مقابله با خطرهای موجود، نیاز دارد. قرآن کریم، قبله، قدس، محبت اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) از وجوه اشتراک بسیار مهم مسلمانان هستند که باید به کمک آنها عرصه را بر فتنه انگیزان تنگ کنیم.
خطیب جمعه بندرماهشهر ادامه داد: متاسفانه اکنون برخی کشورهای اسلامی در حالی می خواهند با تروریسم مبارزه کنند که رابطه صمیمی با کسانی دارند که داعش و داعشی ها را به وجود آوردند؛ استکبار حمایت های همه جانبه ای از داعش در جنگ های خاورمیانه داشته است.
وی اضافه کرد: در شرایطی که برخی کشورهای عربی در قاهره بیانیه ای علیه حزب ا… لبنان و جمهوری اسلامی ایران صادر می کردند، جبهه مقاومت توانست در مبارزه با داعش پیروز شود و آنها را نابود کنند.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه به روز جهانی بیماری ایدز اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه 35 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند که در شرایط اینچنینی و نبود علاج برای این بیماری بهترین راه گسترش راه های پیشگیری است.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: سایر کشورهای غربی که همجنس بازی را به رسمیت شناخته اند از آمار بالای بیماری ایدز رنج می برند، که خوشبختانه در ایران این آمار بسیار کم است اما همواره باید هوشیار بود و برای کاهش آمار بیماری ایدز تلاش کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار