شرایط تبدیل وضعیت نیروهای دولتی مشخص خواهد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خلیل بهروزی فر گفت: در صورت تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت»، تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
خلیل بهروزی فر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا از پایان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که مربوط به تحول ساختاری سازمان اداری استخدامی کشور است، در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار داشت که هم اکنون به پایان رسیده و باید تکلیف نهایی آن مشخص شود.
او افزود: این طرح را در کمیته با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم و انشالله پس از تصویب در کمیسیون به هیات رئیسه و صحن علنی اعلام وصول می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص جزئیات این طرح بیان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در صورت تصویب این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت و چنانچه دستگاهی از این موضوع سرباز بزند متخلف شناخته می‌شود و کارکنان آن می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

او افزود: جذب کارکنان دولت و تنوع آن بسیار زیاد است و ما درنظر داریم آنها را منسجم کنیم ضمن اینکه میزان دریافتی این کارمندان با نیروهای رسمی تفاوت فاحشی دارد یعنی با وجود اینکه در همان جایگاه قرار دارند و چه بسا بیشتر کار می‌کنند اما میزان حقوق آنها بسیار ناچیز است همچنین در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

بهروزی فر در پایان تاکید کرد: انواع مختلف قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به وجود بیاید اما با تصویب و اجرایی شدن دقیق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، تبعیض، بی‌عدالتی و پراکندگی موجود در حوزه قراردادها و وضعیت استخدامی کارکنان دولت از بین می‌رود و ماهیت قراردادها شفاف خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار