شرایط دریافت تسهیلات مشاغل روستایی تشریح شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط دریافت تسهیلات مشاغل روستایی تشریح شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، روند و شرایط دریافت تسهیلات مشاغل روستایی در این استان را تشریح کرد.

سید نور محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال طرح‌های خوبی از جمله اشتغال فراگیر، مشاغل روستایی ـ عشایر و همچنین مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است.

وی افزود: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی استان تخصیص و به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: سهم استان از طرح مشاغل روستایی و عشایری نیز مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان با سود ۶ درصد در مناطق روستایی و چهار درصد در مناطق محروم و مرزی است.

محمدپور بیان کرد: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشاغل روستایی از ۱۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان است و در قالب تسهیلات ایجادی توسعه و سرمایه در گردش خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها به مشاغل روستایی که رسته‌های شغلی آن توسط وزارتخانه بر اساس ظرفیت‌های هر استان شناسایی شده است، پرداخت می‌شود. در استان خوزستان ۳۴ رسته شغلی شناسایی شده که بسیار پر اشتغال محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: طرح اشتغال فراگیر نیز از دیگر طرح‌های برنامه‌ریزی شده است که در همین قالب سهم استان خوزستان یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان است؛ این تسهیلات هم به طرح‌های ایجادی توسعه‌ای و سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد.

محمدپور در خصوص روند دریافت تسهیلات اظهار کرد: متقاضی طرح خود را به دستگاه اجرایی ارائه می‌کند. پس از بررسی در دستگاه اجرایی به کمیته‌های فنی مستقر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع و بعد از بررسی در کمیته فنی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. بانک‌های عامل نیز با بررسی توجیه فنی طرح‌ها به متقاضی تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و همه‌چیز را در پول پاشی خلاصه نکنیم چون صرف تزریق پول ایجاد اشتغال نمی‌کند و قطعاً این تسهیلات باید به کسانی تعلق بگیرد که به دنبال ایجاد اشتغال هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار