شرایط دریافت وام ویژه دکتری تغییر کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط دریافت وام ویژه دکتری تغییر کرد

رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر گفت: با هم افزایی بانک عامل تسهیلات به دانشجویان دکتری به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در ساختمان مرکزی سازمان امور دانشجویان درباره وام دانشجویی اظهار کرد: مهلت ثبت نام برای وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد ماه شروع و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و صندوق نیز تسهیلاتی را در زمینه وام پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: حمایت از دانشجویان دکتری از مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است و این حمایت به صورت کمک هزینه تحصیلی، مسکن و دوره‌های کوتاه مدت تحقیقاتی دکتری است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بخش‌های آموزشی و پژوهشی کارشان قبلا به صورت جداگانه انجام می‌شد، افزود: تا سال ۹۲ اعتبار بخش‌های آموزشی و پژوهشی به وسیله معاونت علمی و فناوری دنبال می‌شد و تعداد محدود هزار نفر را پوشش می‌دادند و در این طرح سقف پرداختی برای یک دوره دکتری مبلغ پنج میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های نقشه جامع علمی کشور حمایت از دانشجو به شکل پرداختی‌های مختلف است.

صدیقی عنوان کرد: در سال ۹۳ آیین نامه وام ویژه دکتری به تصویب رسید و ماهیانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دانشجویان دکتری که امتحان جامع را داده اند مشمول این وام می‌شوند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۳ اعتبار این وام سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که به دو هزار ۵۹۹ نفر وام این وام تعلق گرفت.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در سال ۹۴ جمعیت دانشجویی به ۱۴ هزار و ۲۳۰ نفر وام رسیده که اعتبارش در حدود ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۵ ماهیانه به سایر دانشجویان مبلغی به میزان ۶۵۰ هزار تومان و به افرادی که پروژه‌های کاربردی دارند مبلغی به میزان ۷۵۰ هزار تومان ماهیانه پرداخت می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار