شرایط وظیفه عمومی داوطلبان پذیرش حوزه های علمیه اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط قانونی وظیفه عمومی ویژه داوطلبان پذیرش حوزه های علمیه کشور از سوی اداره سنجش و پذیرش حوزه های علمیه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان ورود به حوزه های علمیه نباید از نظر نظام وظیفه منع قانونی داشته باشند.
داوطلبان دارای مدرک دوره متوسطه اول(پایه هشتم، نهم) و دوره متوسطه دوم (پایه دهم) نظام جدید، قبل از سن مشمولیت (۱۸ سال) مجاز به ثبت نام در حوزه های علمیه هستند.
افرادی که مشغول به تحصیل در سوم دبیرستان هستند، باید تا پایان شهریور ۹۶ مدرک دیپلم ارائه دهند، در غیر این صورت مشمول شرایط سنی نظام وظیفه قرار می گیرند.
متولدین قبل از ۱۳۷۸ که دارای معافیت تحصیلی در سال ۹۶-۹۵ هستند، در صورت ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی به شرط نداشتن غیبت و رعایت سقف سنی حداکثر «۲۰ سال»، مجاز به ثبت نام در حوزه های علمیه هستند.
افرادی که قبل از سن مشمولیت (۱۸سالگی) در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند، ظرف مدت ۶ ماه از زمان ورود به سن مشمولیت مجاز به ثبت نام در حوزه خواهند بود.
دانش آموزان مدارس شبانه و یا آموزش از راه دور زیر ۱۸ سال می توانند در حوزه های علمیه پذیرش شوند و بالاتر از ۱۸ سال در صورت داشتن معافیت تحصیلی، همانند دانش آموزان روزانه با رعایت حداکثر ۲۰ سال مجاز به تحصیل در حوزه های علمیه هستند.
با توجه به اینکه تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه، مغایر با قوانین سازمان وظیفه عمومی است بنابراین فرد موظف است در صورت پذیرش در حوزه علمیه پس از طی مراحل پذیرش و گزینش (دوره میثاق طلبگی)، اصل مدرک فارغ التحصیلی و یا انصراف رسمی خود را ارائه کند در غیر اینصورت پذیرش وی لغو خواهد شد.
تمامی فارغ التحصیلان و یا افرادی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند، در صورتی مجاز به پذیرش هستند که از تاریخ فارغ التحصیلی یا انصراف آنها بیش از یک سال نگذشته باشد.
دانشجویان انصرافی لازم است پس از طی مراحل پذیرش و گزینش(بعداز میثاق طلبگی) انصراف قطعی خود را ارائه کنند.
ترخیص سربازان حین خدمت، فارغ التحصیل مقطع دیپلم و بالاتر، به شرط نداشتن غیبت اولیه و همچنین رعایت شرط سنی برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه امکان پذیر است.
افرادی که دارای برگه آماده به خدمت «بدون غیبت و اضافه خدمت» که تاریخ اعزام آن بعد از ۱۸ شهریور۹۶ باشد، مجاز به ثبت نام هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار