شرایط و مدارک دریافت ارز دانشجویی اعلام شد/ ثبت نام از ۱ اسفند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازمان امور دانشجویان شرایط و مدارک دریافت ارز دانشجویی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان می توانند از یک اسفند درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امور دانشجویان با اعلام جزئیات این شرایط عنوان کرد: با توجه به نامه شماره، ۳۳۵۴۲۴.۰۰ مورخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی بدین‌وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌رساند متقاضیان می‌توانند از یک اسفند ۱۴۰۰ فرم‌های لازم به‌همراه مدارک پیوست را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir/ بارگذاری کنند.

شایان‌ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، روند و ضوابط پرداخت ارز براساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‌باشد ضمناً تأمین و پرداخت ارز دانشجویی اعم از مقرری و شهریه به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ارز دانشجویی

گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری با تأیید سامانه میخک
فرم I۲۰ مختص دانشجویان کشور آمریکا به همراه گواهی اشتغال به تحصیل با تأیید سامانه میخک
صرفاً ویزا دانشجویی
آپلود صفحات ورود و خروج پاسپورت
معافیت تحصیلی مختص دانشجویان مذکر
آپلود دانشنامه یا لغو تعهد مقاطع قبل الزامیست

دانشجویان قبل از درخواست ارز در سامانه به موارد زیر توجه کنند:

به مقطع کارشناسی، پیش دانشگاهی و سایر تحصیل در دوره‌های زبان ودوره هایی که منجر به اخذ مدرک تحصیلی دانشگاهی نمی‌گردد و همچنین مقطع معادل، پذیرش دانشگاه، بورسیه محل تحصیل ارز تعلق نمی‌گیرد.

بین ترم‌های تحصیلی نباید فاصله باشد

فقط به دانشجویانی ارز تعلق می‌گیرد که از کشور خارج شده و مشغول به تحصیل شده باشند

هزینه پرداخت شده جهت درخواست ارز در سامانه مسترد نمی‌شود لطفاً از درخواست خود مطمئن باشید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار